برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

چگونه المنت هیتر را چک کنیم؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 10847
دوست داشتن0

مهم ترین قمست هیتر تعمیرات موبایل دسته هیتر است که بدون ایجاد حرارت هیچ کارایی ندارد. این امر بگونه ایست که با اتصال دستگاه هیتر به برق، جریان الکتریکی بوجود می آید و زمانی که جریان به المنت دسته هیتر می رسد به دلیل خاصیت عنصرهای مختلف، با جریان و مقاومت نسبتا بالایی روبرو می شود و گرما تولید میکند. در واقع المنت، سیمی از جنس نیکروم است که به دور میله ای سرامیکی پیچیده شده است و وظیفه آن ایجاد گرما در مسیر بادِ تولید شده توسط پمپ باد یا فن هیتر می باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله همه چیز درباره المنت هیتر تعمیرات موبایل را مطالعه کنید.

بستگی به کیفیت جنس هیتر، ممکن است بعد از مدتی المنت دسته هیتر کارایی خود را از دست بدهد و نیاز به تعویض داشته باشد. از دیگر عوامل خرابی المنت می توان به ضربه خوردگی، هنگامی که دمای دسته هیتر بالاست اشاره کرد.

 اما این عمل نیاز به تست کردن المنت و اتصالات موجود در دسته هیتر دارد تا مطمین شویم که آیا باید المنت تعویض شود یا فقط نیاز به تست و تعمیر اتصالات است.

دسته هیترها اشکال و اندازه های مختلفی دارند اما همه آنها دارای اجزای یکسانی هستند و به همان شیوه کار می کنند. ولوم ها بر روی دستگاه هیتر و هویه میزان جریان ارسالی به المنت را تغییر می دهند، بنابراین گرمای داده شده توسط هیتر را کنترل می کنند. همانطور که در مقاله مشخصات یک منبع تغذیه خوب گفته شد هیتر از ویژگی های ایمنی برخوردار است و در صورت گرم شدن بیش از حد، المنت و دستگاه به صورت خودکار خاموش می شوند.

جنس بدنه دسته هیتر از پلاستیک فشرده ساخته می شود تا در صورت برخورد سیم با بدنه، برای تعمیرکار خطری نداشته باشد. قسمت عمده ای از مدار در داخل دسته هیتر جای داده شده است همچنین در برخی از دسته هیتر های پیشرفته کلیدهای تنظیم باد و دما تعبیه شده‌اند.

نحوه تعویض المنت هیتر

ابتدا دستگاه هویه خود را از پریز جدا کنیدتا کاملا سرد شود. سپس دسته هیتر را بوسیله پیچ گوشتی  باز کنید و به صورت بصری سیم ها و سیم پیچ های المنت را برای یافتن هرگونه ایراد و خرابی بررسی کنید. بعد با استفاده از مولتی متر اطمینان حاصل کنید که در مدار و سیم های دسته هیتر جریان وجود دارد و آنطور که باید کار می کنند.

اگر مشکلی در سیم و برد دسته هیتر وجود نداشت، بدون شک المنت کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارد. در بعضی مواقع المنت ممکن است بدلیل اتصال نامناسب به سیم های مدار، کارایی مناسبی نداشته باشد که نیازی به تعویض المنت نیست و تست این مشکل به راحتی توسط مولتی متر امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر راجع به انواع مولتی مترهای تعمیرات موبایل اینجا کلیک کنید.

المنت هیتر در دسته آن قرار دارد که با باز کردن آن براحتی قابل دیدن است. همانطور که در شکل بالا می بینید المنت ها به دو شکل سوکتی یا اتصال سیمی درون دسته هیتر قرار می گیرند. تعویض المنت های سوکتی بسیار راحت است و فقط با اتصال سیم های دسته به سوکت المنت، اتصال برقرار می شود. این در صورتی است که اتصال المنت های سیمی نیاز به دقت بیشتری دارد و تمام سیم های هم رنگ باید متصل شده، و توسط نوار چسب پوشیده شوند تا از هرگونه اتصال کوتاه در دستگاه جلوگیری شود.

در آخر بعد از تعویض المنت، دستگاه هیتر را روشن کنید وحرارت هیتر را در دماهای مختلف تست کنید تا از سالم بودن و کارایی آن مطمین شوید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم