برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

مشخصات یک منبع تغذیه خوب چیست؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 6018
دوست داشتن0

منبع تغذیه تعمیرات موبایل نوعی مبدل الکتریکی است که ولتاژ و جریان گوشی را فراهم می کند. در واقع منبع تغذیه کاری کاملا شبیه به باتری گوشی دارد با این تفاوت که برای بررسی جریان برق در قطعات گوشی و یا سالم بودن خود باتری، نیاز به منبع تغذیه ای با کارایی یکسان ولی توان بالاتر داریم. بنابر نوع گوشی و توان مصرفی متفاوت، منبع تغذیه ها باید قابلیت تنظیم و تغییر در ولتاژ و جریان را داشته باشند. اما همین کاهش و افزایش جریان و ولتاژ مصرفی ممکن است باعث مشکلاتی در هنگام استفاده از انواع منبع تغذیه های تعمیرات موبایل شود که شرکت های سازنده از سیستم های ایمنی مختلفی مانند OVP وOCP  در منبع تغذیه های خود بهره برده‌اند. استفاده از این نوع محافظ ها بر روی منبع تغذیه باعث می شود دستگاه، کارایی بهتر و طول عمر بیشتری داشته باشد. نا گفته نماند که خاصیت آنتی استاتیک ESD free هم از ویژگی های مهم یک منبع تغذیه خوب تعمیرات موبایل است که برای اطلاعات بیشتر مطلب آنتی استاتیک در تعمیرات موبایل را مطالعه کنید.

OVP منبع تغذیه چیست؟

(OVP(over voltage protection نوعی خاصیت محافظتی برای منبع تغذیه است که از ازدیاد و بالا رفتن جریان اضافی جلوگیری می کند. سوختن برد گوشی، قطعات گوشی و آتش سوزی از آسیب های احتمالی است که ولتاژ بالا در منبع تغذیه می تواند در حین کار بوجود آورد که سیستم OVP بهترین کارایی را  در برابر ولتاژ بالا می تواند داشته باشد. این عمل به گونه ای است که سنسوری که در مدار منبع تغذیه قرار دارد ولتاژ را همواره اندازه گیری می کند و اگر ولتاژ از حد مشخص بالاتر برود، منبع تغذیه را بصورت خودکار خاموش می کند. قبل از شروع کار باید منبع تغذیه را بر روی ولتاژ مورد نیاز تنظیم کنیم تا سیستم OVP در مواقعی ضروری فعال شود و از هرگونه آسیب جلوگیری شود. یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات منبع تغذیه تعمیرات موبایل  مدت زمان تحمل ولتاژ اضافی آن هاست که بستگی به شرکت سازنده می تواند متفاوت باشد.

OCP منبع تغذیه چیست؟

(OCP(over current protection ویژگی ای است که با استفاده از یک یا چند مدار، از افزایش بیش از حد جریان برق در مدار و کابل های منبع تغذیه جلوگیری می کند. در این نوع از مدارها فیوزهایی بکار برده می شود که بدون هیچ گونه آسیب دیدگی، جریان اضافی را بصورت خودکار قطع می کنند و باعث خاموش شدن منبع تغذیه می شوند. این ویژگی از آسیب های احتمالی مانند اتصال کوتاه، ذوب شدن سیم و اتصالات در مدار منبع تغذیه جلوگیری می کند. معمولا OCP هنگامی فعال می شوند که جریان 10 الی 20 درصد بیشتر از حداکثر جریان منبع تغذیه باشد.

در شکل بالا منبع تغذیه Sunshine P-3005A را مشاهده می کنید که دارای ویژگی تنظیم  OVP و OCP  است و همانطور که اشاره شد اگر ولتاژ بالاتر از آستانه ی مدار کنترل منبع تغذیه برود، دستگاه بصورت خودکار خاموش می شود و یا ولتاژ اضافی را به قسمت های دیگر مدار، مانند خازن می فرستند و اینگونه باعث محافظت از منبع تغذیه می شوند.

هنگام خرید منبع تغذیه تعمیرات موبایل قسمت توضیحات دستگاه را بدقت بررسی کنید و از وجود OVP وOCP در دستگاه مطمین شوید و هرچه دستگاه ویژگی های بیشتر داشته باشد طبیعتا کارایی بهتر و قیمت بالاتری نیز دارند.

C.V و C.C منبع تغذیه چیست؟

همانطور که گفته شد این نوع از منبع تغذیه ها قابل تنظیم هستند و ما قبل از شروع کار جریان و ولتاژ مشخصی را انتخاب می کنیم تا هنگام کار بر روی برد جریان و ولتاژ خروجی تغییر نکند. نوسان ولتاژ و جریان خروجی منبع تغذیه باعث آسیب جدی به برد و قطعات گوشی می شود که به وسیله CC و CV  کنترل می شود و از آسیب های احتمالی جلوگیری می کنند. این ویژگی معمولا در بیشتر منبع تغذیه های تعمیرات موبایل رایج است.

(C.V (constant voltage نشان می دهد که منبع تغذیه در محدوده ای با ولتاژ ثابت (معمولا 4 ولت) کار می کند و این امر به وسیله نوسان جریان در مدار بدست می آید. ولی در حالت (C.C (Constant current این عمل به‌گونه ایست که جریان خروجی بطور مداوم چک می شود و برای ثابت نگه داشتن جریان خروجی، ولتاژ باید بطور مداوم تغییر کند تا جریان خروجی ثابتی به ما بدهد.

محصولات مرتبط
ناموجود
مشخصات منبع تغذیه تستر مایسان MYSON MT-25: حداقل ولتاژ برای روشن کردن گوشی 4.2 ولت حداقل ولتاژ برای شوک دادن به باطری 5.2 ولت حداکثر امپر خروجی: 5 آمپر دارای تست اسپیکر دارای دو عدد پورت شارژ  دارای پایه BSi واقعی...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم