برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

نكاتی برای افزایش طول عمر نوک هویه

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 7069
دوست داشتن0

هویه تعمیرات موبایل را می توان یکی از اصلی ترین ابزارهای تعمیرات موبایل دانست که بدون آن تعمیر بسیاری از قطعات برد موبایل امکان پذیر نیست. عملکرد هویه بگونه ای است که انرژی الکتریکی را توسط المنت به انرژی گرمایی تبدیل می کند و این امر باعث ذوب سیم قلع و در نتیجه اتصال دو قطعه بهم می شود. اما در بعضی مواقع ممکن است بدلایلی مانند اکسیده شدن نوک هویه، اختلال در کارایی هویه بوجود آید و به مرور زمان عمر مفید نوک هویه کاهش یابد.

 یکی از مزایای دستگاه هیتر و هویه یا فقط هویه این است که بوسیله ولوم نصب شده بر روی آن ها مقدار درجه مورد نیاز قابل تنظیم است و از آسیب دیدگی و اکسیده شدن جلوگیری می کند. بعضی از هویه ها نیز دارای كلیدی بر روی دسته خود هستند كه در حالت عادی باعث گرم شدن هویه می شود و با فشردن كلید حرارت بیشتری برای لحیم كاری تولید می شود.

نوک هویه به علت مواد تشکیل دهنده توسط حرارت زیاد، در طولانی مدت اكسیده می شود و این امر به مرور زمان باعث می شود که حرارت به طور كامل به نوك هویه منتقل نشود و لحیم سردی بوجود آید. برای جلوگیری از اکسیده شدن نوك هویه بهتر است قبل از لحیم كاری آن را قلع اندود نمائید و در صورت استفاده نكردن از هویه،  از روشن گذاشتن آن خودداری کنید.

چگونه از اکسیده شدن نوک هویه جلوگیری کنیم؟

  • از روغن لحیم استفاده کنید:بهترین راه برای جلوگیری از اکسیده شدن نوک هویه استفاده از روغن لحیم قبل و بعد از لحیم کاری قطعات است. روغن لحیم باعث روان شدن قلع و تمیزکاری بیشتر می شود.
  • نوک آن را تمیز نگه دارید: تمیز نگه داشتن نوک هویه اصلی ترین روش برای کاهش اکسیداسیون است که باعث افزایش طول عمر نوک هویه نیز می شود.
  • از حرارت غیرضروری خودداری کنید: گرمای بیش از حد نیز می تواند باعث اکسیده شدن نوک هویه شود. اطمینان حاصل کنید که از درجه حرارت مناسب برای لحیم کاری استفاده می شود. برای مثال لحیم کاری بدون سرب lead-free معمولاً به دمای بالاتری نیاز دارد. بنابراین هنگام لحیم کاری ، حتماً دما را بررسی کنید.
  • در صورت عدم استفاده از هویه آن را خاموش کنید: اگر برای مدت زمان مشخصی لحیم کاری انجام نمی دهید، حتما دستگاه را خاموش کنید چرا که در هر صورت روند اکسیده شدن در دمای اتاق با سرعت بسیار کندتری اتفاق می افتد. خاموش نگه داشتن هویه، زمانی که از آن استفاده نمیکنیم نیز باعث ایمنی بیشتر می شود.

چگونه نوک هویه را تمیز کنیم؟

تمیز کردن نوک هویه باعث سریع تر، آسان تر و بطور کلی بهبود عملکرد لحیم کاری می شود. سعی کنید بلافاصله پس از هر بار لحیم کاری نوک هویه را هرچه زودتر تمیز کنید (توصیه می شود پس از لحیم کاری هر یک یا دو اتصال نوک هویه را حتما تمیز کرده تا از اکسیده شدن جلوگیری شود). ناگفته نماند که در زمان استفاده طولانی مدت از هویه حتما از پایه هویه، اسفنج و یا احیا کننده نوک هویه برای پاک کردن نوک هویه استفاده کنید.

قبل از شروع تمیزکاری نوک هویه، محل کار خود را کاملا تمیز کنید و صبر كنید تا هویه سرد شود و سپس با اسفنج نوک هویه را تمیز کنید.

ابتدا دستگاه هویه را وصل و روشن کنید. اسفنج مورد استفاده را بوسیله آب یا آب مقطر خیس کنید تا بتوان از اسفنج برای تمیز کردن نوک هویه استفاده شود.

بعد از یک یا دو دقیقه به مرور نوک هویه باید آنقدر داغ باشد که هنگام لمس اسفنج بخار ایجاد شود. در غیر این صورت ، کمی بیشتر صبر کنید، یا اگر اسفنج خیلی خشک است آب بیشتری اضافه کنید. وقتی هویه کاملا داغ شد، دو طرف نوک هویه را روی اسفنج بکشید تا کاملا تمیز شود. هدف از این کار حذف قلع قدیمی از نوک هویه است.

سیم لحیم را به طور خلاصه به اطراف نوک هویه بکشید و سریعا نوک هویه را بوسیله اسفنج سیمی تمیز کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید تا نوک هویه کاملا تمیز و براق شود.

 دقت داشته باشید که استفاده از سمباده برای تمیز کردن نوک هویه به هیچ عنوان توصیه نمی شود چونکه باعث آسیب به نوک هویه و اختلال در عملکرد هویه می شود.

در پایان برای آب بندی نوک هویه می بایست پس از نصب نوک هویه، دمای هویه را به صورت تدریجی از پایین ترین دما به بالا ترین دمای هویه برسانید و سپس به پایین‌ترین دما تغییر دهید. لازم به ذکر است در هر دما هویه باید مقداری کارایی داشته باشد و این عمل به این خاطر است که مطمین شویم نوک هویه در دماهای مختلف کار می کند که بر اساس مقدار سوختگی یک تکه کاغذ می توان مقدار حرارت هویه در درجه های مختلف را امتحان کرد.

محصولات مرتبط
ناموجود
● تمیز کننده اکسیده روی سطح نوک هویه ● نوک هویه را تمیز و براق میکند ● استفاد بسیار سریع و راحت ● این محصول بدون سرب است ● سر هویه سیاه شده را روی دمای بین 300 تا 360 درجه تنظیم کنید و درون ظرف احیا کننده فرو ببرید....
ناموجود
● از این محصول برای تمیز کردن و احیا سازی نوک هویه استفاده میشود ● نوک هویه خود را در دمای بین 300 الی 360 درجه تنظیم کرده و آن را در محفظه تیپ‌رفرشر فرو ببرید تا یه اصطلاح جوش بیاید. چند ثانیه در همین حالت نگه دارید...
195,000 تومان
● از این محصول برای تمیزکردن و تازه‌سازی نوک هویه استفاده میشود ● اکسیدها را از روی نوک هویه تمیز میکند. ● این محصول بدون سرب است ● بهترین دمای نوک هویه برای تمیز کردن آن با تیپ‌رفرشر بین  300 تا  360 درجه است ● اجازه...
ناموجود
● از این احیا کننده برای تمیزکردن نوک هویه استفاده میشود ● این محصول بدون سرب است ● نوک هویه‌های استفاده شده، سیاه و اکسید شده را روی دمای 300 تا 360 درجه سانتیگراد قراد دهید و در این ظرف احیاء کننده فرو ببرید. نوک...
ناموجود
●برای نتیجه بهتر، دمای هویه را بین 300 الی 360 درجه سانتیگراد تنظیم کنید ● پس از قرار دادن نوک هویه درون تیپ‌رفرشر، نوک را با اسفنج تمیز کنید و در صورت نیاز 2 تا 3 با این عمل را تکرار کنید. ● تمیزکننده و براق‌کننده...
190,000 تومان
● ارتفاع: 7.5 سانتیمتر ● کف ظرف: 6.7 سانتیمتر ● ضد زنگ و مقاوم ● مخصوص تمیز کردن نوک هویه ● با شکل و طراحی دقیق، باعث کارایی راحت و جلوگیری از کثیف شدن میز کار میشود ● از تجمع و اکسیداسیون روی نوک هویه جلوگیری میکند ●...
180,000 تومان
● درصد مواد: قلع 63 درصد / سرب 37 درصد ● میزان انبساط (باز شدن پس از ذوب) 75 درصد ● درصد کلی فلکس: 1.0 الی 3.0 درصد ● درصد فلکس در هر گرم: 0.05 درصد ● قطر سیم: 0.3 میلیمتر ● وزن با رول: 40 گرم ● وزن خالص: 29 گرم
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم