برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

همه چیز درباره المنت هیتر

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 3915
دوست داشتن0

المنت یکی از موثرترین اختراعات بشر در صنایع مختلف است که انرژی الکتریکی را به حرارت تبدیل می‌کند. با مطالعه تاریخچه المنت ، می توان به اولین بخاری برقی الكساندر گراهام بل در اواخر دهه 1800 اشاره كرد. داخل لامپ شیشه ای گراهام بل، مانند لامپ های امروزی رشته سیم هایی وجود داشت که با عبور جریان از آن، روشنایی و گرمای زیادی تولید می شد. در سال 1905 بود که آلبرت مارش بوسیله عنصر  نیکروم که ترکیبی از نیکل و کروم بود، توانست خاصیت المنت های حرارتی را تغییر دهد و این باعث کارآمدتر شدن و ایجاد حرارت (حدودا 300 برابر بیشتر) در المنت ها شد.بعد از اختراع مارش، تا به امروز المنت هایی با اشکال مختلفی بوجود آمده اند که با المنت هیتر های امروزی متفاوت بودند ولی عنصر اصلی تمام المنت ها از اصول عنصر نیکروم مارش استفاده می شود.

برای اطلاعات کامل راجع به هیتر تعمیرات موبایل، مطلب مشخصات و راهنمای خرید هیتر و هویه تعمیرات موبایل را مطالعه کنید.

ویژگی های المنت هیتر چیست؟

المنت های امروزی دارای اشکال و کاربردهای مختلفی هستند که درصنایع الکترونیک، اتومبیل سازی، لوازم خانگی و ... استفاده می شوند. با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزارهای تعمیراتی مانند هیتر و هویه در صنعت موبایل بسیار رایج شد و امروزه یکی از مهم ترین ابزار تعمیرات موبایل بحساب می آید. اصلی ترین قسمت هیتر، المنت موجود در دسته هیتر است که در تعمیرات موبایل طی چند سال گذشته با استفاده از مواد مختلفی مانند سرامیک، نیکل و کروم  (۸۰٪ نیکل ، ۲۰٪ کروم) استفاده شده و توانسته بسیار کارآمد باشد. ویژگی این مواد باعث شده که بطور کلی 95 درصد انرژی الکتریکی دریافتی خود را به حرارت تبدیل کند. دلیل استفاده سرامیک در المنت عملکرد بسیار خوب آن ها است و درجه حرارت بالا و داغ و سرد شدن مداوم تاثیری روی ویژگی آن ندارد. بطور کلی وجود این نوع عنصرها باعث شده که راندمان و ایمنی هیتر بالاتر برود و عمر طولانی تری داشته باشند. المنت حرارتی هیتر از نظر شكل و قيمت تنوع قابل ملاحظه اي دارد كه این خود، یکی از دلايل محبوبيت اين محصول در بین تعمیرکاران مي باشد.

برای خرید انواع دسته هیتر از سایت یدک موبایل دیدن کنید.

چگونه المنت هیتر کار می کند؟

با اتصال دستگاه هیتر به برق، جریان الکتریکی بوجود می آید و زمانی که به المنت دسته هیتر می رسد، به دلیل خاصیت عنصرهای مختلف، با مقاومت نسبتا بالایی روبرو می شود و گرما تولید می شود. آلیاژ نیکروم یا همان نیکل و کروم دارای نقطه ذوب بسیار بالایی (حدود 1400 درجه سانتی گراد) است. در ضمن  این آلیاژ اکسید نمی شود.

المنت حرارتی استفاده شده در هیتر از رشته سیم های نیمه رسانا با مقاومت بالا تشکیل شده اند و به دور یک هسته سرامیکی نسوز پیچیده شده اند. ترکیب شدن سیم المنت و سرامیک باعث می شود هیتر تحمل دمایی بسیار بالایی داشته باشد. حرارت موجود در المنت در اثر عبور جریان از سیم نیمه رسانا به دلیل مقاومت الکتریکی بالا بوجود می آید. به عبارتی دیگر می توان گفت که جریان الکتریکی که در المنت به حرکت درمی‌آید با مقاومت عناصر گرمایشی المنت مواجه شده و در نتیجه موجب گرم شدن و ایجاد حرارت می شود. درجه حرارت هیتر تعمیرات موبایل بین 100 تا 700 درجه سانتی گراد می تواند متفاوت باشد. معمولا المنت های موجود در بازار دارای حداقل دمای حدود 100 درجه سانتی گراد تا متوسط 500 درجه سانتی گراد هستند. با این حال ،در برخی از هیتر و هویه‌های حرفه ای، به حرارتی حدودا 700 درجه سانتی گراد نیز می رسند.

 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم