برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

همه چیز درباره نوک هویه

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 9166
دوست داشتن0

استفاده از هویه کاربرد زیادی در تعمیرات موبایل دارد به صورتی که هویه یکی از اصلی ترین ابزار تعمیرات موبایل شناخته می شود و تقریبا تعمیرات بدون هویه غیر ممکن است. همانطور که در مقاله راهنمای خرید هویه تعمیرات موبایل توضیح کامل تری دادیم، هویه در ایجاد اتصال قطعات الکتریکی بوسیله لحیم کاری استفاده می شود و دارای دسته، المنت و نوک هویه می باشد. عملکرد نوک هویه به گونه‌ای است که باعث انتقال حرارت از المنت، و ذوب سیم لحیم می شود. علاوه بر هویه و سیم لحیم به وسایل دیگری مانند خمیر قلع، روغن فلاکس، روغن لحیم و پایه هویه نیز نیاز است. نوک هویه دارای شکل و ویژگی های متفاوت، و البته نسوز هستند. این ویژگی باعث جلوگیری از چسبیدن نامطلوب قلع و اکسیده شدن می شود.

اجزای نوک هویه

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل انواع نوک هویه تعمییرات موبایل بپردازیم.

نوک هویه لحیم کاری از یک هسته مسی با روکش کروم و نوکی آهنی  ساخته شده است که نوک آن با قلع پوشانده شده است. یکی از دلایل قیمت بالای نوک هویه وجود فلز مس و کروم در ساختار آن می باشد که از مس برای انتقال حرارت و جلوگیری از اکسیده (سیاه) شدن و پوشش کرومی آن باعث جلوگیری از انتقال حرارت به سطح بیرونی می شود. آهن نیز برای انتقال حرارت، مقاومت سایشی بالایی دارد. لایه قلع هم همانند کروم نوعی محافظ حرارتی است. آهن استفاده شده معمولا لایه ای نازک است که رسانایی کمتری دارند و معمولا بدلیل تماس با سیم قلع دچار سیاهی و اکسیده شدن می شوندکه باید از تشکیل آن جلوگیری و یا نوک آن احیا شود.

 نوک هویه باید مقدار مناسبی از چسبندگی داشته باشد تا سیم قلع را جذب و بر روی برد گوشی انتقال دهد و این امر اگر به سطح نامطلوبی برسد امکان آسیب به قطعات برد وجود دارد. از این رو تعویض نوک هویه مناسب، کاری اصولی است و از هرگونه آسیب جلوگیری می کند.برای مثال  نوک های هویه پهن حرارت را در وسعت بیشتری انتقال می دهند که این عامل باعث سرعت در لحیم کاری می شود و گزینه مناسبی برای فلزات سفت هستند. از طرفی نوک های باریک تر استفاده بیشتری بر روی قطعات ریز و نقاط حساس تر دارند.

پرمصرف ترین نوک هویه تعمیرات موبایل دارای سه نوع هستند.

  • نوک هویه سر صاف و سر کج
  • نوک هویه کاتری
  • نوک هویه اوریب

برای خرید بهترین نوک هویه تعمیرات موبایل از سایت یدک موبایل دیدن کنید.

نوک هویه سر صاف و سر کج

پرکابردترین نوع نوک هویه تعمیرات موبایل از نوع نوک هویه سر صاف و یا سرکج هستند که بیشتر بر روی قطعات ظریف کاربرد دارند و نیاز به مهارت و آشنایی بیشتر تعمیرکار دارد. استفاده از نوک هویه سر صاف رایج تر است و هنگامی که امکان دید و دسترسی به قطعه بسختی صورت می گیرد ترجیحا از نوک های سر کج استفاده می شود. دقت بیشتر هنگام استفاده از این نوع نوک هویه باعث می شود زمان کمتری صرف لحیم کاری و تعمیر گوشی شود. هنگام خرید نوک هویه دقت داشته باشید که اندازه آن با سری هویه سازگار باشد.

نوک هویه کاتری

نوک های هویه کاتری شکل مخصوص و منحصر به فرد خود را دارند و بسته به موقعیتِ کار، میتوانند بهترین گزینه باشند. به خاطر سطح پهن حرارت را به صورت یکسان بر سطح برد و قطعه پخش می کنند. این نوع از نوک ها بهترین گزینه برای برداشتن قلع هنگام شابلون زدن، ترمیم کابل و تمیز کردن پایه‌های شابلون هستند.

نوک هویه اوریب

استفاده از این نوع نوک هویه مانند مدل های قبلی آنچنان رایج نیست ولی پهنا و اندازه آن ها مقدار بیشتری از قلع اضافی را بوسیله سیم قلع کش از سطح برد جذب می کند. این ویژگی هنگام شابلون زدن باعث شده که نوک هویه مورب بهترین گزینه برای تمیز کردن یا برداشتن قلع از روی برد گوشی باشد.

 

محصولات مرتبط
200,000 تومان
● این مدل از نوک هویه بسیار نازک بوده و برای سیم کشی ها حساس روی برد گوشی موبایل قابل استفاده است. ● طول کلی نوک 4.1 سانتیمتر ● ضخامت نوک 0.1 میلیمتر ● طول انحنا 3 میلی متر ● زاویه انحنا  140 درجه ● وزن (بدون ) 4 گرم...
195,000 تومان
• هنگام کار با این هویه، دمای دستگاه را نهایتا تا 350 درجه بالا ببرید چون این نوک بسیار نازک است و انتقال دمای آن نیز بالاست •نازک بودن نوک هویه باعث میشود که شما بتوانید به راحتی سیم کشی های حساس را بر روی برد گوشی...
390,000 تومان
● نوک هویه کاتری یا تبری کیانلی ● طول کلی  4.1 سانتیمتر ● سایز انحنای کاتر  3.5 میلیمتر ● وزن (همراه با پک) 8 گرم ● این نوک هویه با دستگاههایی مانند Quick 700 ، Quick 706W plus ، Gordak 952 و دستگاههای مشابه سازگار است
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم