برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

مشخصات لوپ تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط 4796
دوست داشتن0

با پیشرفت علم و صنعت نیاز روزمره بشر به تکنولوژی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. دنیای موبایل و تعمیرات هم استثنا نبوده و در چند دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است. ازجمله این تغییرات می توان به اولین تعمیرات موبایل که با ذره بین و کلی دردسر انجام می شد اشاره کرد. برای سهولت و پیشرفت کار ، نیاز به لوپ های تعمیرات موبایل افزایش چشم گیری پیدا کرده. شرکت های تولید کننده در زمینه ابزار و تعمیرات موبایل نقش مهمی در توسعه و پیشرفت لوپ ها در بازار داشته اند و از این لحاظ انتخاب لوپ مناسب در بازار نیاز به اطلاعات جامع تری می باشد. یدک موبایل طبق تجربیات چند ساله در ضمینه تعمیرات تخصصی موبایل و تحقیقات کاربران خود اطلاعات کاملی راجع به انواع لوپ های موجود در بازار گرد آوری کرده است. امید بر اینکه بعد از خواندن این مقاله لوپ مورد نیاز خود را با اطمینان و آگاهی بیشتر خریداری فرمایید.

لوپ های تعمیرات موبایل نوعی از میکروسکوپ های نوری می باشند که به آن ها stereoscope و digital microscope نیز گفته می شود. بیش از نیمی از میکروسکوپ های تولید شده در بازار از نوع stereoscope هستند و عدسی (lens) بکار رفته در آن ها باعث بزرگ نمایی چند برابر تصویر جسم می شود. این ویژگی لوپ ها و اندازه قطعات برد موبایل، اصلی ترین عامل نیاز به لوپ ها در بین تعمیرکاران موبایل شده است. عمدتا لوپ ها استفاده های گسترده ای در صنعت دارند و اولین بار در سال های ۱۹۲۰ لوپ ها بیشترین استفاده خود را برای بازرسان جنایی داشتند. لوپ ها در صنعت چوب، طلا، پزشکی و تعمیرات برد هم کاربرد گسترده ای دارند که ویژگی آن ها کمی متفاوت است.

نحوه عملکرد لوپ های تعمیرات موبایل

بدون شک برخورد نور به جسم و انعکاس آن به چشم ما که باعث دیدن جسم می شود، قاعده اصلی کارکرد لوپ ها را مشخص می کند. از مبتدی‌ترین ذره‌بین ها تا پیشرفته‌ترین لوپ ها از این قاعده کلی پیروی میکنند.

و اما تفاوت اصلی ذره بین ها و لوپ ها در تعداد لنزها و کیفیت عدسی های بکار رفته  در آن ها می باشد که باعث بزرگنمایی چند برابر و شفافیت تصویر جسم می شود. لنزهای بکار رفته در لوپ ها بستگی به شرکت سازنده بیشتر از نوع محدب بوده که نقش اصلی در بزرگنمایی تصویر تشکیل شده می شود.

انواع لوپ های تعمیرات موبایل

 نیاز به بزرگنمایی و کیفیت تصویر بیشتر باعث شده که لوپ ها ویژگی منحصر به  فردی داشنه باشند. همانگونه که گفته شد عمده لوپ های تعمییرات موبایل از نوع Stereo Microscope می باشند که به دلیل اندازه قطعات برد، قابلیت بزگنمایی بیشتر و زوم نسبتا کمتری دارند. لوپ ها معمولا بر اساس تعداد چشمی  eyepieces به 3 دسته ی لوپ های دو چشمی، لوپ های سه چشمی و لوپ های دیجیتال تقسیم می شوند. شرکت های تولید کننده ی زیادی در زمینه ساخت و طراحی لوپ های دیجیتال و آنالوگ فعالیت دارند که از مهمترین آنها میتوان به شرکت Yaxun و Sunshine اشاره کرد که توانسته اند انواع لوپها و میکروسکوپ های دو چشمی یا آنالوگ و دیجیتال و سه چشمی را تولید کرده و روانه بازار کنند.

لوپ های دو چشمی   

 دیاگرم لوپ دو چشمی

در تصویر بالا می بینیم که لوپ های دو چشمی دارای دو چشمی متفاوت که ازانواع عدسی ها با زاویه مشخص تشکیل شده اند. در واقع عدسی ها قلب لوپ ها هستند که شرکت های تولید کننده بر اساس طراحی و کیفیت آن ها قیمت لوپ ها را مشخص می کنند.

تصویر سه بعدی لوپ

 نوع قرار گرفتن عدسی ها باعث تشکیل تصویر سه بعدی 3D جسم مورد نظر شده و اندازه طول، عرض و ارتفاع جسم به راحتی بدست می آید. همچنین این ویژگی مهم لوپ ها باعث تمرکز بیشتر تعمیرکار شده و از خسته شدن چشم در استفاده های طولانی مدت جلوگیری می کند. 

لوپ های سه چشمی

 لوپ های سه چشمی کاملا شبیه به لوپ‌های دو چشمی می باشد با این تفاوت که آن ها دارای چشمی سومی هستند که توانایی نصب دوربین را دارند.

شکل بالا لوپ سه چشمی یاکسون Yaxun AK-17 می باشد که در قسمت چشمی سوم یا چشمی پشتی آن یک دوربین قرار میگیرد و از طریق آداپتورهای نصب شده در این لوپ ها، امکان مشاهده عکس و فیلم را فراهم می کند. این ویژگی باعث شده که ما توانایی دیدن مستقیم تصویر از چشمی لوپ، و یا از طریق صفحه نمایشی که بر روی آن ها قرار دارند را داشته باشیم.

 اتصال چشمی سوم به صفحه نمایش می تواند از طریق دوربین های SLR باشد که صرفا جهت مشاهده جسم بر روی صفحه نمایش بوده و نسبت به دوربین های دیجیتال  (DSLR) از امکانات کمتری برخوردار هستند. معمولا دوربین های دیجیتال توانایی تنظیمات بیشتر و اتصال به کامپیوتر را هم دارند و به همین دلیل در بعضی سایت ها آن ها را لوپ های سه چشمی دیجیتالی نیز نامیده اند. بنابر تجربه تعمیرکاران موبایل، استفاده از لوپ های سه چشمی باعث راحتی در کار و همچنین سهولت در زمینه آموزش تعمیرات موبایل می شود. با استفاده از چشمی سوم و وجود صفحه نمایش، امکان آموزش به یک یا چند نفر به صورت هم زمان امکان پذیر است.

لوپ های دیجیتال

تصویرجسم مورد نظر در لوپ های دیجیتال بوسیله صفحه نمایشی که بر روی آن ها قرار گرفته و یا اتصال به کامپیوتر انجام می شود که قابلیت عکس برداری و فیلمبرداری را هم دارند. لوپ های دیجیتال هم مانند لوپ های سه چشمی به دلیل وجود صفحه نمایش، باعث راحتی کار و همچنین سهولت در زمینه آموزش تعمیرات موبایل می شود. برای بدست آوردن نتیجه مطلوبی از کیفیت تصاویر، نیاز به تغییر در تنظیمات تصاویر بر روی صفحه نمایش است. این تنظیمات در قسمت منوی صفحه نمایش لوپ دیجیتال قرار گرفته که شما می توانید بوسیله آن ها روشنایی و بزرگنمایی و کیفیت تصویر را تنظیم کنید.

جزییات  فنی لوپ های تعمیرات موبایل

فاصله کار

فاصله کار

همانطور که در شکل بالا نشان داده شده، فاصله بین پایه کار تا عدسی شیئی را فاصله کار می گویند. معمولا لوپ ها دارای فاصله کار بین 40mm تا 100mm هستند که این خود باعث سادگی در بررسی ابعاد و اندازه جسم های بزرگتر می شود.

زاویه دید Optical Head

 

 

منظور از زاویه دید مشخصات فنی لوپ ها، همان زاویه۴۵ درجه منشوری بوجود آمده توسط قطعه E می باشد در شکل بالا قابل دیدن است. همانطور که قبلا اشاره شد، این زاویه باعث بوجود آمدن تصویر سمت راست و چپ جسم به صورت سه بعدی 3D می شود.

 روشنایی لوپ ها

تنها نور محیط برای واضح دیدن تصویر جسم مورد نظر کافی نبوده و نیاز به روشنایی بیشتری می‌باشد. بنابراین تلاش های زیادی در ضمینه تولید روشنایی بوسیله لامپ لوپ و منابع نور مصنوعی صورت گرفته است. بیشتر لوپ های موجود در بازار دارای چراغ های LED بوده و باتری آن ها قابل تعویض می باشد. بستگی به طراحی شرکت سازنده، از نور فلوروسنت نیز در بعضی لوپ های تعمیرات موبایل هم استفاده می شود.

 بزرگنمایی لوپ ها

بزرگنمایی اصلی ترین ویژگی لوپ های تعمیرات موبایل است که اندازه بزرگنمایی بستگی به عدسی چشمی و زوم لوپ ها دارد. در ادامه مطلب عدسی چشمی، زوم و اندازه واقعی بزرگنمایی لوپ ها را بررسی می کنیم.

 عدسی چشمی یا Eyepieces lens

لنز و یاعدسی چشمی به دلیل نزدیک بودن به چشم انسان هنگام استفاده از لوپ ها، eyepieces نیز نامیده می شوند. مهم ترین ويژگی لوپ های تعمیر موبایل بزرگنمایی وایجاد پهنای دید بهتر می باشد که بوسیله این نوع عدسی ها انجام می شود. این عامل باعث شده که تعمیرکار قطعه مورد نظر را با ابعاد بزرگتر و با تسلط بیشتر بررسی کند و براحتی آن را عیب یابی و تعمیر کند.

بزرگنمایی لوپ تعمییرات موبایل معمولا بین بیست تا پنجاه (20x تا 50x) برابر است که این اندازه در مقایسه با میکروسکوپ با بزرگنمایی 40x تا 1000x، خیلی کم تر می باشد. اما این مقدار به صورتی طراحی شده که تعمیرکار دید و تسلط خیلی بهتری هنگام کار داشته باشد. شکل بالا تفاوت تصویر تشکیل شده در لوپ و میکروسکپ را نشان می دهد. بزرگنمایی خیلی زیاد میکروسکپ ها باعث شده که تصویر راست را به اندازه ای بزرگ شود که خود جسم قابل دیدن نباشد. اینگونه میکروسکپ ها بخاطر توانایی بیشتر از نیاز و قیمت بالا، در تعمیرات موبایل استفاده نمی شوند. در شکل چپ، تصویر جسم در لوپ به اندازه ای بزر گنمایی شده که امکان بررسی آن براحتی انجام می شود.

بزرگنمایی لنز لوپ

هنگام خرید لوپ تعمیرات موبایل باید مشخصات فنی آن را به دقت بررسی کرد و مهم ترین قسمت آن ها اندازه بزرگنمایی و پهنای دید می باشد. در تصویر بالا، میزان بزرگنمایی لنز 10X یا ده برابر می باشد. عدد 20 بعد از آن که معمولا به صورت 20mm هم نوشته می شود، صرفا جهت محاسبه پهنای دید می باشد. اگرما 20mm را بر 10 تقسیم، اندازه پهنای دید 2‌Cm به دست می آید. این یعنی با چرخش و تنظیم چشمی ویا eyepieces ، ما توانایی دیدن جسمی با بزرگنمایی ده برابر در ابعاد دوسانتی متر را داریم که در شکل پایین قابل دیدن است.

اگر دستگاه لوپ شما دارای بزرگنمایی و پهنای دید مناسبی نمی باشد هیچ جای نگرانی نیست و براحتی می توانید لنز چشمی مجزا خریداری کرده و لوپ خود را بروزتر کنید.  

زوم لوپ objective lens

یکی از مهمترین ویژگی های لوپ های تعمیرات موبایل انداره زوم و یا بزرگنمایی آن ها می باشد. تغییر در زوم باعث تغییر در محدوده دید تصویر بوجود آمده می شود.

تنظیم زوم

زوم لوپ بوسیله چرخش پیچ تنظیم، که بر روی بدنه لوپ قرار دارد، قابل تنظیم است. اندازه های قابل ملاحضه در شکل بالا در واقع اندازه بزرگنمایی لنز زوم هستند. اندازه بزرگنمایی خیلی پایین بوده (معمولا بین 0.7x تا 4.5x).

بزرگنمایی Magnification

اگر اندازه بزرگنمایی عدسی چشمی Eyepiece را در اندازه زوم در هم ضرب کنیم، بزرگنمایی واقعی magnification براحتی بدست می آید. برای مثال اگر ما بزرگنمایی عدسی چشمی بالا که 10x می باشد را در اندازه زوم که بر فرض 3x باشد ضرب کنیم 30x یا سی برابر بزرگنمایی کل لوپ می باشد.

محصولات مرتبط
ناموجود
مشخصات چراغ مطالعه سانشاین SunShine SS-804: توان مصرفی 10 وات پایه آهنربایی قدرتمند جنس بدنه ساخته شده از استیل اندازه ی کلی از پایه تا دوشاخه برق 120 سانتیمتر ارتفاع لامپ 49.5 سانتیمتر وزن 467 گرم ولتاژ ورودی 220 ولت
ناموجود
● مناسب نصب برای لوپهای AK10 ، AK12 ، AK21 ، AK33 ، AK23 ● دارای قسمت‌های آهنربایی در چند نقطه ● پد فلزی با روکش سیلیکونی  ● مقاومت پد سیلیکونی در برابر 500 درجه سانتیگراد ● دارای قسمتها و پارتیشن‌های متنوع جهت نگه...
ناموجود
لوپ سه چشمی و جرثقیلی یاکسون Yaxun AK-31 شامل: پایه ها و اهرمهای جرثقیلی شکل قابلیت چرخش لنز به صورت 360 درجه دارای همسان ساز 0.5x دارای لامپ لوپ ( لامپ دایره‌ای شکل) زوم بین 7x تا 45x بزرگنمایی 7 برابر تا 45 برابر...
ناموجود
● دارای زوم 7 برابر تا 45 برابر ● مدل زوم ممتد.  (منظور از زوم ممتد این است که از زوم  7 برابر  تا زوم 45 برابر  میتوانیم روی هر عدد زوم، لوپ را تنظیم کنیم. بر عکس زوم دو مرحله‌ای که فقط دو عدد گزینه زوم داریم.) ●...
ناموجود
● بزرگنمایی 20 برابر  و  40 برابر ● مدل زوم: 2 مرحله‌ای  ( یعنی اینکه شما میتوانید قطعه زیر لوپ را با زوم 20 برابر ببینید و یا با زوم 40 برابر. تنها دو گزینه زوم وجود دارد) ● عدسی چشمی  wf 10x/20mm ● زاویه دید: 45...
ناموجود
● ولتاژ ورودی  220 ولت ● بزرگنمایی  7برابر تا  45 برابر ● مدل زوم ممتد ● عدسی چشمی  wf 10X/20mm ● زاویه دید 45 درجه ● فاصله کار 10 سانتیمتر ● پهنای دید 3 سانتیمتر ● ارتفاع بازو 24 سانتیمتر ● روشنایی: لامپ LED در بازو...
10,950,000 تومان
دارای صفحه نمایش 8 اینچ دارای زوم ممتد 7 برابر تا 45 برابر مجهز به دوربین 2 مگاپیکسل با خروجی VGA ارتفاع بازو 34 سانتیمتر قابلیت نصب لنز واید را داراست ● خروجی دید لوپ در زوم 7 برابر = ارتفاع کار 13.6 سانتیمتر...
1 نظر
  • کم****** ******شی

    کم****** ******شی 1399-08-06 پاسخ

    سلام
    از اطلاعات شما کمال تشکر را دارم.
    خدا پشت وپناهتان باشد.
    یاحق
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم