برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

تست اتصال کوتاه گوشی موبایل با مولتی متر

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 9806
دوست داشتن0

در این راهنما قصد داریم نحوه ی بررسی اتصال کوتاه در موبایل با استفاده از مولتی متر را چک کنیم. سعی می کنیم این مطلب را به روشی ساده و قابل فهم بیان کنیم. اتصال نیمه کوتاه و تمام کوتاه دو مشکلی است که در گوشی های موبایل رخ می دهد ولی می توان آن را با مولتی متر دیجیتال بررسی کرد. راهکار ارائه شده در اینجا برای تمامی گوشی های موبایل اعم از اندرویدی و iOS قابل استفاده است.

اتصال نیمه کوتاه و تمام کوتاه برد موبایل چیست؟

اتصال نیمه کوتاه

این نوع اتصال کوتاه مربوط به شرایطی است که گوشی روشن شده و کار می کند ولی باتری آن سریع شارژ خالی می کند. این یعنی جوش لحیم یا قطعه ی روی برد مانند خازن ایراد دارد و باید تعویض شود.

اتصال تمام کوتاه

در این حالت گوشی موبایل اصلا روشن نمی شود و دلیل آن نیز این است که یک یا چند قطعه ی اصلی روی برد مشکل دارند و باید بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شوند.

چگونه اتصال کوتاه در موبایل را با مولتی متر بررسی کنیم؟

چگونه اتصال نیمه کوتاه را بررسی کنیم؟

1-مولتی متر دیجیتال را در حالت Buzzer قرار دهید.

2- کانکتور باتری گوشی را در حالت مستقیم چک کنید (میله قرمز را روی مثبت و میله سیاه را روی منفی بگذارید). اگر مقدار نشان داده شده روی مولتی متر 1 بود آنگاه برد سالم است و اتصال کوتاهی وجود ندارد.

3- اگر مقدار مولتی متر 25 بود آنگاه گوشی اتصال کوتاه دارد.

4- کانکتور باتری را در حالت معکوس چک کنید (میله قرمز را روی منفی و میله ی سیاه را روی سمت مثبت بگذارید). اگر عدد نشان داده شده بر روی مولتی متر بین 350 تا 650 بود یعنی اتصال کوتاهی روی برد وجود ندارد.

5- اگر در حالت معکوس، مقدار مولتی متر 350 بود یعنی اینکه اتصال کوتاه وجود دارد.

6- اگر مقدار نمایش داده شده در هر دو حالت مستقیم و معکوس یکسان بود یعنی اینکه اتصال کوتاه دارید.

چگونه اتصال تمام کوتاه را بررسی کنیم؟

1-اگر صدای بوق در هر دو حالت مستقیم و معکوس وجود داشت یعنی اینکه اتصال تمام کوتاه دارید.

2- اگر سمت مثبت و منفی کانکتور باتری را به منبع تغذیه ی DC وصل کنید و آمپر شروع به کاهش کند بدون اینکه گوشی روشن شود، آنگاه اتصال تمام کوتاه در گوشی وجود دارد.

راهکارهایی برای حل مشکل اتصال گوشی

1-برای برطرف کردن اتصال نیمه کوتاه، اولین قدم باز کردن گوشی بوسیله پیچ گوشتی و پاک کردن برد با مواد شوینده و گرم کردن آن با استفاده از هیتر و هویه است.

2- گوشی را ببندید و چک کنید که مشکل آن حل شده است یا نه.

3- در بیشتر موارد گوشی عیب یابی می شود. اما اگر هم چنان اتصال نیمه کوتاه وجود داشت آنگاه خازن های نزدیک کانکتور باتری را چک کنید و خازن معیوب را بردارید.

4- در حالتی که اتصال تمام کوتاه وجود داشت، سمت مثبت و منفی کانکتور باتری را به منبع تغذیه DC وصل کنید. آمپر شروع به کم شدن خواهد کرد بدون اینکه گوشی روشن شود. این یعنی اتصال تمام کوتاه در برد موبایل وجود دارد. قطعه ی خراب شروع به داغ شدن می کند که با استفاده از اسپری فریز قطعه مورد نظر یراحتی شناسایی و تعویض می شود.

برای مطالعه نحوه استفاده از اسپری فریز در تعمیرات موبایل اینجا کلیک کنید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
ناموجود
● مولتی متر ویکتور VC97  سلکتور مشکی ولتاژ مستقیم  400 میلی ولت  تا  1000 ولت میلی ولت مستقیم   400mV میلی ولت متناوب   400mV ولتاژ متناوب  4 ولت  تا   750 ولت آمپر مستقیم   400 میکروآمپر تا  400 میلی آمپر  تا  10...
1 نظر
  • عط****** ********وی

    عط****** ********وی 1400-04-19 پاسخ

    خیلی ممنونم از توضیحاتتون
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم