برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

نکات ایمنی حین تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 2310
دوست داشتن0

هر وقت تصمیم به تعمیر موبایل یا هر وسیله الکتریکی دیگر گرفتید، حتما باید یک سری نکات ایمنی را رعایت کنید . این کار برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناخواسته حین تعمیرات موبایل و آسیب رسیدن به شما و وسایل الکترونیکی انجام می گیرد. هم چنین رعایت این نکات به مشتریان و دیگر تعمیرکاران نشان می دهد که شما شخصی منظم هستید و کار تعمیرات موبایل را به صورت حرفه ای انجام می دهید.

به یاد داشته باشید،  قانون تعمیرات موبایل بدین صورت است که هیچ کس دوست ندارد دستگاه خود را به دست شخصی نامنظم و شلخته بسپارد و امکان آسیب دیدن دستگاه خود را دوچندان کند. تمیز کار کردن و منظم بودن از لازمه های این شغل است. دستورالعمل های زیر را دنبال کرده، آنها را به کار برید تا شاهد تاثیر شگرف آن بر شغل تان باشید.

محل کار تمیز

می دانیم شغل تعمیرات موبایل پر استرس و دشوار است ولی این بدین معنی نیست که شما بی احتیاطی کنید و یا میز کارتان را مرتب نکنید. ابزارها و لوازم تعمیرات موبایل را به گونه ای در کنار خود و بر روی میز کارتان قرار دهید که به راحتی قابل دسترس باشند و بتوانید حین انجام تعمیرات بر روی گوشی آنها را حتی بدون نگاه کردن بردارید. این کار باعث افزایش سرعت کار و بهبود کیفیت کارتان می شود.

از آنجایی که شرایط میز کار شما منعکس کننده ی شخصیت و رفتارهای شماست، بنابراین توصیه می شود محل کار خود را مرتبا تمیز کنید چرا که این ویژگی بر روی مشتریان تاثیر مستقیم دارد. حتی اگر شخصی برای بار اول میخواهد گوشی خود را به دست شما بسپارد مسلما با دیدن میز کار نامرتب شما نظر خود را عوض خواهد کرد و احتمال اینکه مجددا به شما رجوع کند یا شما را به دوستان خود سفارش کند بسیار ناچیز است.

استفاده از ابزارهای مناسب

برای کار کردن به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای گوشی موبایل بایستی تمامی ابزارهای مورد نیاز رایج را داشته باشید. علاوه بر آن شما بایستی ابزارهای تخصصی مورد نیاز برای قطعه یا دستگاهی که بر روی آن کار می کنید را نیز داشته باشید.

هیچ وقت حتی زمانی که عجله دارید نیز از ابزارهای جایگزین استفاده نکنید. برای مثال اگر باید یک پیچ را با پیچ گوشتی چهار سو باز کنید ولی آن را ندارید به هیچ وجه اقدام به باز کردن پیچ با پیچ گوشتی دوسو نکنید چرا که به پیچ آسیب می رسد و ممکن است در دفعات بعد باز نشود.

هم چنین به هیچ وجه کاور جلو یا عقب گوشی را با ناخن تان باز نکنید. در عوض از قاب بازکن پلاستیکی یا دیگر ابزارها استفاده کنید. استفاده از ناخن در دراز مدت بر عملکرد شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

داشتن تمامی ابزارهای لازم برای تعمیرات موبایل و هم چنین ابزارهای تخصصی مورد نیاز برای قطعات مختلف به مشتری نشان می دهد که شما یک تعمیرکار حرفه ای هستید که برای کار خود و دیگران ارزش قائل هستید.

برای مشاهده و خرید بهترین ابزارهای تعمیرات موبایل از سایت یدک موبایل دیدن کنید.

حفاظت ESD

تخلیه ی الکتریسیته ی ساکن یا ESD جریان یافتن ناگهانی الکتریسیته بین دو جسم باردار به دلیل هر گونه تماس بین آن دو است. نمی توان در مورد شدت این جریان به طور یقین صحبت کرد چرا که این مقدار در دستگاه های متفاوت فرق می کند. این میزان تخلیه به شخص تعمیرکار نیز ربط دارد و اینکه بار الکتریکی را تا چه اندازه جذب می کند. در برخی موارد ممکن است یک شوک الکتریکی خفیف را احساس کنید و بعضا ممکن است هیچ چیزی را حس نکنید.

برای اطلاعات بیشتر به مطلب ESD در تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

بطور کلی بهتر است ایمنی و احتیاط های مربوط به تخلیه ی الکتریسیته ی ساکن را رعایت کنید. برای این کار کافیست دستبند آنتی استاتیک بر روی دست تان ببندید یا از پد آنتی استاتیک و یا از ابزارهای ESD-safe استفاده کنید.

تمامی قطعات و بخش های کوچک را در یک پک تعمیر موبایل جمع کنید

هر جا قطعات موبایل را باز می کنید همیشه بخش های باز شده را روی یک پک یا ظرف نگه دارید تا آنها را گم نکنید و برای سر هم کردن گوشی مشکلی نداشته باشید. هم چنین نگه داشتن تمامی قطعات ریز مخصوصا پیچ ها بر روی یک سینی باعث می شود تا تمامی قطعات را بر روی گوشی ببندید و هیچ چیزی مخصوصا پیچ ها را جا نگذارید.

برخی از مشتریان بسیار دقیق و حساس هستند و اگر مثلا پیچ یا قطعه ی ریز دیگری را گم کنید ممکن است با شما بحث کنند. هم چنین نگه داشتن تمامی بخش های باز شده از روی گوشی بر روی یک سینی کار می تواند زمان تعمیرات موبایل را کمتر کند چرا که با داشتن همه ی بخش ها می توانید آنها را سریعا بر روی گوشی ببندید و نیازی نیست به دنبال آنها بگردید.

لازم به ذکر است که پدهای سلیکونی تعمیرات موبایل دارای قسمت هایی برای نگهداری پیچ ها هستند که خاصیت آهن ربایی نیز دارند. برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

مراقب بخش ها و قطعات ظریف گوشی باشید

اکثر قطعات گوشی موبایل بسیار ظریف و حساس هستند. بنابراین حین باز کردن گوشی باید خیلی احتیاط کنید. اگر سعی کنید قطعه ای را با زور باز کنید حتما به گوشی و مخصوصا برد آن صدمه وارد می شود.

حین کار بر روی تاچ و ال سی دی، از وسایل نوک تیز استفاده نکنید چرا که ممکن است روی آن خش بیفتد و یا حتی خرد شود.

حین استفاده از تجهیزات گرمایشی مراقب باشید

 تمامی تجهیزات گرمایشی مانند هیتر و هویه و غیره که به صورت دستی برای تعمیرات گوشی استفاده می شوند بایستی با احتیاط استفاده شوند تا از آسیب رسیدن به کاربر یا قطعات جلوگیری شود. حواس پرتی درکسری از ثانیه می تواند خسارات سنگینی را به دنبال داشته باشد. بنابراین حین کار با این تجهیزات خیلی مراقب باشید و تمام تمرکز خود را بر روی آنها بگذارید.

هم چنین حین کار با گازها یا مایعات اشتعال زا مانند الکل، مایع التراسونیک، تینر و انواع چسب های تعمیرات موبایل خیلی احتیاط کنید چرا که تماس آنها با تجهیزات حرارتی ممکن است باعث آتش سوزی شود.

از داده ها و اطلاعات مشتری محافظت کنید

 زمان انجام ریست فکتوری یا حذف کردن سیستم عامل گوشی تمامی اطلاعات روی آن پاک خواهد شد. ممکن است اطلاعات روی گوشی برای صاحب آن بسیار مهم باشد بنابراین قبل از انجام این کار حتما با دارنده ی گوشی تماس بگیرید و او را در جریان بگذارید.

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم