برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

چگونه مشکل ریستارت آیفون X را حل کنیم؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 1134
دوست داشتن0

طراحی و ساختار منحصر به فرد مادربرد آیفون X موجب شده تا کار کردن بر روی آن سخت تر از مدل های قبلی آیفون باشد. برای هر بار انجام تعمیرات بر روی مادربرد این گوشی بایستی مادربرد دو لایه ی آن را باز کنیم و پس از اتمام کار نیز آنها را مجددا به هم بچسبانیم. در این راهنما با نحوه ی برطرف کردن مشکل ریستارت شدن مداوم آیفون X با استفاده از دستگاه هویه و قلع کشی مادربرد آیفون X آشنا می شویم.

چگونه خرابی برد گوشی آیفون X را تشخیص دهیم؟

دکمه ی پاور را بزنید. لوگوی اپل نمایان می شود (اگر لوگو نیز مشخص نشد بایستی اقداماتی دیگر را انجام دهید) ولی گوشی بصورت مداوم ریستارت می شود. مادربرد گوشی آیفون X دو لایه  و به هم لحیم شده است. لایه ی بالایی عمدتا مسئول بوت کردن گوشی است و لایه ی پایین مدار اصلی RF را پشتیبانی می کند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم باز کردن این دو لایه از همدیگر است.

ابزارها و دستگاه های مورد نیاز برای تعمیر برد گوشی آیفون بصورت زیر هستند. شما می توانید تمامی این موارد و بهترین ابزارهای تعمیرات موبایل را در سایت یدک موبایل تهیه کنید.

روش جداسازی مادربرد آیفون X

پری هیتر مخصوص آیفون X را بردارید. مادربرد دو لایه ی گوشی را بر روی دستگاه گذاشته و به مدت 1 دقیقه در دمای 190 درجه ی سانتی گراد حرارت دهید. لایه ی بالایی را با کمک پنس یا ابزارهای مناسب تعمیرات موبایل بردارید. سپس قلع را به ترتیب از روی دو لایه تمیز کنید.

عیب یابی برد گوشی آیفون X

لایه ی بالایی را به تاچ و ال سی دی وصل کنید. سپس آن را به منبع تغذیه وصل کنید. لایه ی بالایی را با کمک پنس روشن کنید. اگر جریان نمایش داده شده روی مولتی متر غیرنرمال باشد ممکن است مشکل مربوط به آی سی USB یعنی U6300 باشد. بنابراین بایستی این آی سی را با یک نمونه ی جدید تعویض کنیم و ببینیم چگونه کار می کند. لایه ی بالایی را به گیره برد وصل کنید. آی سی را با کمک هیتر از روی لایه ی بالایی جدا کنید.

روش تعمیر برد گوشی آیفون X

قلع ها را با کمک سیم قلع کش از روی برد تمیز کنید. سپس کمی خمیر قلع و فلکس بمالید و یک آی سی USB جدید را در جایش قرار دهید و با هیتر لحیم کنید. در آخر نیز محل کار را با شوینده ی مخصوص تمیز کنید.

 برای آموزش نحوه شابلون زدن اینجا کلیک کنید.

گوشی آیفون  X را چگونه تست و بررسی کنیم؟

مجددا جریان بوت لایه ی بالایی را اندازه گیری می کنیم. اگر جریان نمایش داده شده نرمال است  یعنی گوشی می تواند به صورت نرمال به صفحه نمایش دسترسی پیدا کند. مشکل حل شده است.

لحیم کاری مجدد مادربرد دولایه آیفون X

حال بایستی دو لایه ی مادربرد را مجددا به هم لحیم کنیم. ابتدا لایه ی بالایی را شابلون بزنید. سپس این لایه را روی شابلون بگذارید و کمی خمیر قلع روی صفحه‌های اتصال لایه ی بالایی بمالید. لایه ی پایینی را در موقعیت خود قرار دهید و دو لایه را در دمای 150 درجه ی سانتی گراد به هم وصل کنید. زمانی که دو لایه به هم لحیم شدند، 15 دقیقه صبر کنید تا مادربرد خنک شود. مادربرد را به دقت چک کنید تا به خوبی لحیم شده باشد.

تست و بررسی مجدد برد گوشی آیفون X

حال بایستی ببینیم گوشی در چه وضعیتی است. مادربرد و تاچ و ال سی دی را نصب کنید. باتری را در جای خود قرار داده و گوشی را روشن کنید. مشاهده می کنیم که گوشی بصورت نرمال روشن می شود که این یعنی مشکل آن حل شده است.

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم