برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

آموزش نحوه شابلون زدن آی سی موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 11926
دوست داشتن0

هنگامی که به دلایل مختلف مانند ضربه، آب خوردگی و یا سوختگی، پایه های آی سی ارتباط خود را با برد از دست می دهند، بایستی پایه‌ها را احیا و ترمیم کنیم. به این عمل شابلون زدن گفته می شود. برای اطلاعات کامل تر از مطلب شابلون تعمیرات موبایل چیست؟ را مطالعه کنید. همچنین در بعضی مواقع ممکن است پایه آی سی خاصیت رسانایی خود را از دست بدهند یا لحیم سردی ایجاد شود که تعمیرکار باید بنا بر مهارت و تجربه خود علت را تشخیص دهد و یا آی سی را شابلون بزند. شابلون ها معمولا دارای دو نوع شابلون ساده و شابلون سه بعدی هستند که شابلون های سه بعدی آی سی مورد نظر در قالب آن ها قرار می گیرد و عمل شابلون زدن براحتی صورت می گیرد. باید به نحوه قرار گرفتن آی سی بر روی شابلون ساده توجه کرد به صورتیکه قبل از شروع کار، شابلون را می توان مقداری حرارت داد و آس سی باید بر روی قسمت بر آمده با سوراخ های شابلون فیکس شود.روش دیگری که به سادگی می توان انجام داد این است که در شابلون های ساده آی سی را بر روی سطحی که نوشته شرکتی حک شده، قرار دهیم. دلیل اصلی این عمل، تمیزی کاری و یکسان شدن پایه های آی سی است.

شابلون زدن برد موبایل، نیاز به مهارت کافی دارد و با تمرین مکرر و استفاده از ابزارهای تعمیراتی، به سادگی صورت می گیرد. ابزارهای مورد نیاز برای شابلون زدن شامل موارد زیر می باشد:

  • شابلون ساده و یا 3D
  • هیتر و هویه
  • روغن فلکس
  • خمیر قلع و یا توپ قلع
  • کاردک خمیر قلع
  • برس تمیز کننده
  • مایع شستشو

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه صحیح شابلون زدن گوشی را بررسی کنیم.

قبل از شروع کار باید به نکات ایمنی توجه کرد. شابلون را باید کاملا تمیز کرد. شابلون نباید مرطوب یا کثیف باشد چراکه رطوبت باعث می شود خمیر قلع به درستی به پایه‌های آی سی نچسبد.

ابتدا بوسیله هیتر اطراف و سطح آی سی را مقداری حرارت دهید تا پایه های آی‌سی به راحتی ذوب شود و با پنس، آی سی را از سطح برد جدا کنید. هیتر را با فاصله مشخص و دمای ۲۰۰درجه بر روی قطعه نگهدارید و از تماس یا فشار هیتر به قطعه جلوگیری کنید.( البته در اینجا دمای 200 درجه ثابت و قطعی نیست، بلکه بنا بر نوع آی‌سی و روش کار تعمیرکار می تواند کمی متغیر باشد)

بعد از جدا کردن آی سی، معمولا مقداری قلع بر روی برد باقی میماند که بوسیله هویه و خمیر فلکس براحتی قابل جدا شدن است.ناگفته نماند که برای تمیز کردن پایه‌های بردِ زیر آی‌سی، تعمیرکاران روشهای انتخابیِ خود را دارند. یکی از این روش ها استفاده همزمان سیم‌ قلع‌کش و نوک هویه و یا حرکت دادنِ نوک هویه‌ی قلع اندود روی پایه‌های آی‌سی می باشد.

با انتخاب نوک هویه مناسب، قلع را از روی سطح برد کاملا تمیز کنید. بصورتی که سطح برد صاف شود و پایه‌های آی سی بر روی برد همسان شوند.

پایه های آی سی نیز بوسیله خمیر فلکس و هویه باید کاملا تمیز شود تا عمل شابلون زدن به درستی صورت گیرد.

 آی سی را به صورتی به شابلون بچسبانید که کاملا زیر سوراخ های شابلون قرار گیرد و جابجا نشود. سپس خمیر قلع را به آهستگی به وسیله کاردک بطور یکنواخت بر روی سطح شابلون پخش کنید تا سوراخ ها کاملا پر شود و مقدار اضافه را بردارید. شابلون را بوسیله پنس به آی سی فشار دهید و با استفاده از هیتر، خمیر قلع را حرارت دهید.

حرارت هیتر باعث ذوب شدن خمیر قلع بر روی آی سی می شود و بعد از برداشتن شابلون، پایه های آن تشکیل می شود. توجه داشته باشید که دمای هیتر هنگام شابلون زدن به هیچ عنوان نباید از ۲۲۰ درجه بیشتر باشد چرا که ممکن است توپ ها به اصطلاح قل بخورند و از پایه خود به پایه ی دیگر بچسبد و یا باعث آسیب دیدن آی سی شود. بعد از هیتر دادن با دقت شابلون را جدا کنید و آی سی را دوباره با برس و مایع مخصوص تمیز کنید. مرحله سرد و جدا شدن بسیار مهم است و باید به موقع صورت گیرد چونکه احتمال چسپیدن پایه آی سی به همدیگر و به شابلون وجود دارد.

آی سی بعد از شابلون زدن باید بوسیله لوپ بررسی شود و شکل پایه ها باید گرد و صاف باشد. اگر بر سطح پایه آی سی بافت های نارنجی رنگ تشکیل شود دلیل آن ممکن است حرارت بیش از حد یا لحیم سردی باشد. آی سی باید بوسیله برس و مواد شوینده کاملا تمیز شود و دقت داشته باشید که از برس کاملا تمیز استفاده کنید. هنگام تمیز کردن به آی سی فشار وارد نیاورید. قبل از قرار دادن آی سیِ شابلون زده شده بر روی برد،پایه های آی سی را بوسیله هیتر با درجه حرارت کم مقداری حرارت دهید تا از مشکلات احتمالی در شکل پایه ها جلوگیری شود و اتصال بهتری با برد گوشی داشته باشد.

و در آخر با در نظر گرفتن جهت آی سی، آن را توسط پنس بر روی برد قرار دهید و بوسیله هیتر کمی سطح و اطراف آی سی را حرارت دهید تا کاملا بر سطح برد بچسبد. برای تست چسبیده شدن صحیح آی سی به برد بوسیله نوک پنس با دقت زیاد کمی آی سی را تکان داده تا از اتصال آن با برد اطمینان حاصل شود.

محصولات مرتبط
ناموجود
● ابعاد: طول 20 سانتیمتر × عرض 9.5 سانتیمتر ● رنگ نقره‌ای ●  ● این ورق شابلون مشکی رنگ نیست ● ● وزن: 18 گرم ● سایز سوارخ‌ها و ابعاد در پایین صفحه ذکر شده است. سایز سوراخ از سایز 0.3 تا سایز 1.27 میلیمتری و به صورت...
ناموجود
مشخصات شابلون آمویی الجی AMAOE LG:2: شابلون سی پی یو کوالکام مدل: MSM8996 شابلون رم کوالکام مدل: MSM8996 شابلون سی پی یو و رم الجی مدلهای: شابلون سی پی یو و رم الجی G5 شابلون سی پی یو و رم الجی G6 شابلون سی پی یو...
165,000 تومان
مشخصات خمیرقلع 35 گرمی مکانیک XGSP50: درجه ذوب 183 درجه سانتیگراد درصد خلوص: 63 درصد قلع درصد خلوص: 37 درصد سرب سایز ذرات:  20 تا  38 um فلکس: IPX3 مناسب پایه سازی، ریبال ایسی و موارد مشابه تاریخ انقضاء: 1 سال بعد از...
ناموجود
● ولتاژ ورودی  220 ولت ● بزرگنمایی  7برابر تا  45 برابر ● مدل زوم ممتد ● عدسی چشمی  wf 10X/20mm ● زاویه دید 45 درجه ● فاصله کار 10 سانتیمتر ● پهنای دید 3 سانتیمتر ● ارتفاع بازو 24 سانتیمتر ● روشنایی: لامپ LED در بازو...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم