برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

برد تست و شوک باتری موبایل چیست؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 3241
دوست داشتن0

در بعضی مواقع بدلایل استفاده غیر اصولی کاربر و یا عوامل دیگر مشکلاتی در عملکرد باتری گوشی بوجود می آید. کیت اکتیو کننده باتری موبایل یکی از ابزارهای مورد علاقه در بین تعمیرکاران موبایل است که به راحتی مشکلات باتری را بررسی و گاها برطرف می کند. بطور کلی استفاده از این دستگاه نیاز به کمی مهارت و آگاهی بیشتر دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی کامل طرز استفاده از برد تست و شوک باتری گوشی بپردازیم.

کاربرد کیت تست و شوک باتری موبایل چیست؟

  • تست آمپر و ولتاژ باتری
  • اکتیو و احیا کردن باتری های بدون شارژ
  • شارژ کردن باتری گوشی
  • تست سلامت باتری

گوشی های امروزی معمولاً با سرعت بیشتری شارژ می شوند زیرا آمپر بیشتری نسبت به گوشی های قدیمی دارند.اکثر کیت ها خاصیت تست کردن ولتاژ و آمپر خروجی USB را دارند که به اهم متر USB نیز معروف هستند. این دقیقا عملکردی شبیه دستگاه تستر خروجی ولتاژ و آمپر  است که بوسیله آن می توان  تست کابل و شناسایی مشکلات شارژ یا برق گوشی را انجام داد.

آمپر و ولتاژ باتری را توسط برد تستر چک کنیم؟

باتری های مورد استفاده در گوشی های امروزی از جنس لیتیوم هستند. بستگی به شرکت سازنده، باتری های گوشی هنگام استفاده معمولا دارای ولتاژی بین 2.2 تا 3 ولت و در باتری های آیفون بین 1 تا 2 آمپر هستند. با پایین آمدن این مقدار از ولتاژ، مدارهای محافظتی نصب شده بر روی باتری فعال می شود. برای مثال اگر مدار محافظت باتری گوشی در 3 ولت فعال شود و برای مدت خیلی طولانی در همان درجه بماند و یا اینکه ولتاژ به سرعت بالا و پایین شود، مقدار ولتاژ باتری بر روی کیت اکتیو کننده صفر نشان داده میشود. پس از اینکه مدار محافظتی فعال شد، اکثر گوشی ها باتری را بدرستی تشخیص نمی دهند و باتری نیاز به احیا و شارژ آهسته و متداوم دارد تا اینکه ولتاژ آن به کمی بالاتر از 3 ولت برسد.

توجه داشته باشید که قبل از تعمیر باتری باید از مقدار آمپر مصرفی باتری گوشی که بر روی آن ها حک شده مطمئن شوید.

شارژ باتری گوشی از طریق کیت اکتیو کننده چگونه است؟

ویژگی دیگر کیت های اکتیو کننده باتری، قابلیت شارژ برای تعمیرکاران است که اگر گوشی مشتری شارژ ندارد و کابل آن در دسترس نیست، براحتی کیت ها این عمل را انجام می دهند. این امر باعث رضایت مشتری می شود در صورتیکه بعد از اتمام تعمیر، گوشی بصورت کامل شارژ شده به مراجعه کننده تحویل داده شود. در برخی از کیت های احیا کننده امکان شارژ هم زمان دو باتری نیز وجود دارد.

نحوه استفاده از برد تست و شوک باتری آیفون

از مهم ترین ویژگی کیت شارژ باتری آیفون می توان به سازگاری آنها با مدل های مختلف شامل باتری آیفون 4، 4S ،5 ،5S ،5C ، 6 ،6 Plus ،6S ،6S Plus اشاره کرد. این نوع کیت ها سرعت شارژ خیلی بالایی دارند.

ولتاژ ورودی برق را روی 3.0 ~ 3.5 ولت تنظیم کنید تا جریان شارژ بین 100 ~ 200 میلی آمپر باشد. سپس بدون اتصال برق به برد، ممکن است با 3 وضعیت اتصال باتری روبرو شویم.

  1. هیچ یک از چراغ های نشانگر روشن نمی شوند که این یعنی ولتاژ باتری کمتر از 2.5 ولت است.
  2. اگر چراغ نشانگر اتصال کوتاه روشن شد یعنی باتری اتصال کوتاه دارد.
  3. ابتدا چراغ نشانگر توان کیت روشن می شود و نمایشگرها شروع به نمایش دادن مقدار ولتاژ باتری می کنند.

بعضی از باتری هایی که مدت زمان زیادی از آنها استفاده نشده است، ممکن است نیاز به شوک داشته باشند. با اتصال منبع تغذیه به برد، ولتاژ بین 3 ~ 3.5 ولت تأمین می شود که LED نشانگر توان کیت، سبز می شود. سپس باتری را به برد متصل کنید. در اینجا ممکن است 3 حالت زیر بوجود آید.

  1. باتری را به کیت متصل کنید و اگر ولتاژ نشان داده شده بر روی برد بالاتر از ولتاژ ورودی باشد یعنی باتری فعال شده است و می توان شارژ باتری را شروع کرد.
  2. باتری را به برد متصل کنید و اگر نمایشگر ولتاژ عددی کمتر از ولتاژ ورودی را نشان می دهد (حدود 0.2 ~ 0.5 ولت پایین تر)، باید دکمه "فعال سازی باتری" را فشار دهید. اگر ولتاژ بالاتری دیده شد این بدان معنی است که باتری فعال شده و آماده شارژ شدن است.
  3. باتری را به برد متصل کنید و بعد از فشار دادن دکمه "فعال سازی باتری" اگر ولتاژ تغییر نکرد یعنی باتری خراب است.

اگر قصد شارژ کردن باتری آیفون را دارید بعد از اینکه برد به برق وصل شد عملکرد شارژ را با دو حالت می توان تصور کرد:

  1. اگر ولتاژ نمایشگر بالای 3 ولت باشد، می توان ولتاژ ورودی مورد نیاز را تنظیم کنید که می تواند تا 2 ولت باشد.
  2. اگر ولتاژ در صفحه نمایش کمتر از 3 ولت (از جمله کمتر از 2.5 ولت) یا بدون داده ولتاژ باشد، ابتدا باید جریان را بین 100 میلی آمپر ~ 200 میلی آمپر برای 2 دقیقه نگه دارید تا ولتاژ به 3.2 برسد. سپس می توانید ورودی ولتاژ را افزایش دهید.

اگر هنگام اتصال باتری به برد چراغ نشانگر اتصال کوتاه روشن شود، این یعنی باتری اتصال کوتاه دارد و برد از کار می افتد.

این نوع از کیت های تست باتری تعمیرات موبایل دارای محافظ هستند که در جریان حدود 2.1 آمپر فعال می شوند تا از برد و باتری محافظت کنند. محافظ در جریان بالا فعال می شود و جریان به سرعت کاهش می یابد که در نتیجه باعث داغ شدن برد می شود. در این شرایط لازم است حداقل 30 ثانیه صبر کنید تا برد خنک شود و دوباره از آن استفاده کنید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم