برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

همه چیز درباره تستر خروجی ولتاژ و آمپر گوشی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 6896
دوست داشتن0

از رایج ترین مشکلات گوشی موبایل می توان به شارژ کاذب و یا شارژ نشدن گوشی اشاره کرد. یکی از مهمترین نکات تعمیرات گوشی این است که بدانیم که گوشی هنگام شارژ مقدار آمپر و ولتاژ درستی را دریافت میکند یا خیر. این عمل براحتی توسط تستر USB خروجی ولتاژ و آمپر موبایل انجام می گیرد. اگر آمپر نوسان داشته باشد یا عدد صفر را نشان دهد، مطمئن باشید که مشکلی در شارژ وجود دارد.

تستر خروجی ولتاژ و آمپر عملکردی شبیه برد تست باتری موبایل دارد که بوسیله آن  میتوان تست کابل و شناسایی مشکلات شارژ را انجام داد. گوشی های امروزی معمولاً با سرعت بیشتری شارژ می شوند زیرا آمپر مصرفی بیشتری نسبت به گوشی های قدیمی دارند و هنگام تست آن ها باید مقدار ولتاژ اضافی یا تلف شده را اندازه گیری کنیم.

عملکرد تستر USB خروجی ولتاژ و آمپر چگونه است؟

عملکرد تستر USBخروجی ولتاژ و آمپر بسیار ساده و استفاده گسترده ای در وسایل الکتریکی نیز دارند.

 البته استفاده از وسایل جانبی گوشی بر روی آن ها باعث شده که گاهی افت شدیدآمپربوجود آید که نیاز به آگاهی و دقت بیشتر دارد. از تسترهای USB می توان برای تست کنسول های ماشین گرفته تا شارژرهای اپل، سامسونگ و موتورولا، تا شارژرهای ارزان قیمت استفاده کرد.

معمولا هنگامی که جریان دریافتی توسط USB خروجی به بیشتر از 10 میلی آمپر برسد، تستر شروع به چشمک زدن می کند و تایمر برای محاسبه زمان شارژ فعال می شود و تقریبا هر 3 ثانیه ولتاژ و جریان بازخوانی می شود. برای اطمینان از اینکه گوشی شما حداکثر مقدار شارژ را دریافت می کند، باید تا حد ممکن شارژ تخلیه شود. به طور کلی هر چقدر باتری شارژ بیشتری داشته باشد، انرژی کمتری برای شارژ شدن نیاز دارد و بنابراین باید شارژ گوشی خود را قبل از تست کاملا تخلیه کنید.

همانطور که در شکل بالا می بینیم آمپر خروجی USB مقدار 0.48  آمپر را نشان می دهد که کمی کمتر از حد استاندارد شارژ گوشی های موبایل است. این یعنی گوشی با سرعتی کم تر از حد معمول در حال شارژ شدن است. حال اگر از سوکت شارژی با ولتاژ بالاتر (مثلا 12 ولت) استفاده شود، آمپر گوشی احتمالا به 0.92 آمپر می رسد که سرعت شارژ دو برابر می شود.

توجه داشته باشید که برای محاسبه مقدار دقیق تر آمپر و ولتاژ گوشی بهتر است یکی از برنامه های گوشی را اجرا کنید که دوربین می تواند گزینه مناسب تری باشد.

نکته مهم هنگام خرید تستر USB گوشی موبایل

معمولا تسترها دارای ولتاژ مداوم بین 4.75 تا 5.25 ولت است. بیشتر تسترهای موجود در بازار قادر به خواندن ولتاژ در محدوده 3.5 تا 7 ولت هستند.که به شما امکان بررسی پورت یا دستگاه شارژ را می دهد و ولتاژ کم (که احتمال آن زیاد است) و یا ولتاژ بیش از حد را براحتی نشان می دهد.

مهم ترین ویژگی هنگام خرید تستر های USB موبایل، توانایی تحمل و شارژ کردن فوری آن هاست که باید بالاتر از اندازه استاندارد شارژ گوشی باشد. این یعنی تستر قادر به نمایش ولتاژ تا حداکثر 20 ولت باشد. بستگی به شرکت سازنده تنظیمات تسترها می تواند کمی متفاوت باشد و هنگام خرید تستر ولتاژ و آمپر خروجی موبایل دقت داشته باشید ولتاژ مصرفی تستر به نسبت بالاتری از ولتاژ مصرفی گوشی باشد.

تست سوکت شارژ معیوبگوشی

به جای اینکه  یک تجربه شارژ بد را داشته باشید یا تعجب کنید که آیا پاوربانک USB گران قیمت شما واقعاً می تواند 20000 میلی آمپر باشد، براحتی می توانید کیفیت شارژر، پاوربانک یا هر دستگاه دیگر را بوسیله تستر ولتاژ و آمپر ورودی و خروجی تست کنید.

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، خروجی 4.65 ولت است. این در محدوده ولتاژ خروجی تستر USB قابل قبول نیست (همانطور که اشاره شد باید بین 4.75 تا 5.25 ولت باشد). اگر پس از جابجا کردن سوکت شارژ، ولتاژ تا 5.05 ولت تغییر کند و موبایل دوباره شارژ شود، کابل شارژ گوشی مشکل دارد و نیاز به تعویض دارد.

چگونه از تستر ولتاژ و آمپر گوشی استفاده کنیم؟

گاهی وقت ها ممکن است علامت شارژ گوشی روشن شود اما به نظر خیلی کند شارژ شود. با اتصال تستر، خروجی ولتاژ و جریان گوشی را می توان به راحتی بررسی کرد. نکته مهمی که موقع استفاده از تستر باید مد نظر قرار داد  این است که گاهی منبع تغذیه، پاور بانک و یا آداپتور استفاده شده دارای حداکثر 500 میلی آمپر می باشد که سرعت را تا حدودی کاهش می دهند. بنابراین بهترین گزینه استفاده از منبع تغذیه و یا آداپتوری با توان مصرفی 1000 میلی آمپر است.

همانطور که در مقاله کیت های شارژ و احیای باتری گفته شد، تسترهای ولتاژ و آمپر نیز عملکردی کاملا مشابه دارند با این تفاوت که تستر های حرفه ای دارای جزییات بیشتری مانند توان مصرفی و زمان شارژ نیز هستند.

 برای تست گوشی، ابتدا باید گوشی را به تستر ولتاژ و آمپر متصل کنید. از طرفی USB تستر را می توانید به منبع تغذیه، پاور بانک و یا کابل شارژ مناسب گوشی وصل کنید. توصیه می شود به دلیل افت ولتاژ، سعی کنید در حد امکان تستر را روی کابل شارژ خود گوشی متصل کنید.

در آخر توجه داشته باشید که دمای پایین یا بالای محیط می تواند اندازه ها را تحت تأثیر قرار دهد و باید محیط کارگاه خود را در حدود دمای اتاق نگه دارید.

محصولات مرتبط
ناموجود
مشخصات منبع تغذیه تستر مایسان MYSON MT-25: حداقل ولتاژ برای روشن کردن گوشی 4.2 ولت حداقل ولتاژ برای شوک دادن به باطری 5.2 ولت حداکثر امپر خروجی: 5 آمپر دارای تست اسپیکر دارای دو عدد پورت شارژ  دارای پایه BSi واقعی...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم