برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

همه چیز درباره روغن لحیم تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 5225
دوست داشتن0

لحیم کاری یکی از مهارت های ضروری برای هر تعمیرکار موبایل بحساب می آید که با دنیایی که هر روز تجهیزات الکترونیکی اطراف ما بیشتر و بیشتر می شود این مهارت پر رنگ تر می شود.یکی از ابزارهای تعمیرات موبایل روغن لحیم است که همیشه با روغن فلکس اشتباه گرفته می شود و بعضی به اشتباه تصور می کنند که کاربرد مشابهی نیز دارند. اما روغن لحیم مخلوطی از قلع های ریز با روغن فلکس است که قلع های بکار برده شده کم هستند و باعث شده رنگ آن کمی متفاوت باشد و گریس مانند باشند. اصولا قبل از لحیم كاری، محل اتصال را با روغن لحیم و یا فلکس آغشته می کنند تا روغن، مواد زاید بر روی اتصال را در خود حل كند و هنگامی كه هویه داغ به محل اتصال نزدیك می شود، روغن را كنار زده و محل اتصال را با قلع لحیم می کند. رایج ترین روغن لحیم های موجود در بازار از نوع کلوفن هستند که عملکرد بهتری بر قطعات موبایل دارند. ماده کلوفن نوعی حل كننده  مواد زائد است که در دمای لحیم کاری فعال است، اما پس از سرد شدن دوباره به ماده ای بی اثر تبدیل می شود.

کاربرد روغن لحیم در تعمیرات موبایل چیست؟

  • روغن لحیم بهترین گزینه برای ترمیم لحیم و قسمت های که قلع وجود دارد و نیاز به لحیم کاری مجدد است.
  • از روغن لحیم را می توان نوعی پاک کننده نوک هویه دانست که به کمک ابزارهای دیگری چون برس و اسفنج و... عمل تمیز کاری نوک هویه براحتی صورت می گیرد.

برای آشنایی با نحوه تمیزکاری نوک هویه اینجا کلیک کنید.

در زمان لحیم کاری چون درجه حرارت بالا است باعث می شود سطح لایه لحیم اكسیده شود و پس از لحیم كاری ممكن است این لایه اكسیده مانع از تماس الكتریكی بین قطعه با برد شود. برای جلوگیری از این كار از روغن لحیم استفاده می شود. همانطور که گفتیم روغن لحیم مورد استفاده در تعمیرات موبایل مخلوطی از فلکس با قلع است و به گونه ای طراحی شده است که با قطعات برد سازگار است و باقیمانده آن بر روی برد بی خطر است و آسیبی به قطعات نمی رساند. از طرفی فلاکس تعمیرات موبایل خاصیت چسبندگی زیادی دارد و بعد از استفاده نیاز به تمیزکاری دارد و در غیر این صورت احتمال اکسیده شدن و آسیب های احتمالی دیگر وجود دارد. توجه داشته باشید که بدون وجود سیم لحیم و یا خمیر قلع اصلا عمل لحیم کاری با هویه و روغن لحیم را انجام ندهید چراکه بدون وجود قلع هنگام لحیم کاری، ممکن است گوشی آسیب جدی ببیند.

ویژگی روغن لحیم چیست؟

  • روغن لحیم ذوب شده باید قدرت نفوذ و گسترش در فلز را داشته باشد.
  • روغن لحیم باید عنصرهای اکسیده را به راحتی در خود حل کند.
  • نقطه ذوب روغن لحیم باید کمتر از نطقه ذوب لحیم باشد تا زودتر ذوب شود وسطح اتصال را پاک کند
  • اثر روغن لحیم باید تا پایان لحیم کاری باقی بماند و در حین لحیم کاری از اکسید شدن سطح جلوگیری کند.

امروزه بیشتر سیم لحیم های مورد استفاده در بازار موبایل، مانند شکل بالا در مغز سیم لحیم سوراخ هایی ایجاد کرده اند که از روغن فلکس یا اصطلاحا رزین پر شده است که معمولا نیازی به روغن لحیم جداگانه ندارند و اصطلاحأ به این آن ها سیم لحیم با مغزی روغن می گویند.

 

محصولات مرتبط
ناموجود
● ساخته شده بر اساس کلرید روی و کلرید آمونیوم ● روغن لحیم برای تمیز کردن سریع سولفات از روی نوک هویه نیز به کار میرود ● اخطار: دست و چشمها را از تماس مستقیم با ماده حفط کنید ● ابعاد: ارتفاع 2.5 سانتیمتر × 6.5...
ناموجود
● روغن لحیم یک ماده خمیری است که به منظور از بین بردن سریع و آسان اکسید از روی نوک هویه به کار گرفته میشود. ● به راحتی خشک نمیشود و استفاده مداوم از آن میسر است ● وزن درج شده روی جعبه: 250 گرم ● وزن حقیقی: 79 گرم
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم