برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

انواع آی سی تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 1264
دوست داشتن0

آی سی  یک قطعه ی الکترونیکی ساخته شده از مجموعه ای از ترانزیستورها، دیود، مقاومت و خازن ها در یک تراشه ی نیمه هادی ریز است. این قطعات بسیار ریز هستند و وزن بسیار کمی نیز دارند که عملکرد بهتری در توان پایین دارند.

برای درک بهتر آی سی ها تصمیم گرفته ایم که راهنمای زیر را به چند بخش تقسیم کنیم تا مبانی اولیه و نحوه ی کار آی سی گوشی را یاد بگیرید.

آی سی از چه چیزی ساخته شده است؟

اجزای استفاده شده در یک آی سی از بیرون قابل دیدن نیستند و این قطعات از یک تراشه ی نیمه هادی ساخته شده اند که قابل بیرون آوردن نیستند. دیگر داخل تراشه آی سی از خازن های نوع 30 PF  استفاده نمی شوند و هم چنین ترانسفورمرها و القاگرها استفاده ای ندارد. اما ای سی های امروزی هزاران و شاید میلیون ها ترانزیستور دو قطبی و نیمه هادی در ساخت یک آی سی نقش دارند.

انواع آی سی ها

بر اساس ساختار خارجی، آی سی ها بصورت زیر طبقه بندی می شوند:

1-پکیج پین تک خطی ساده (SIPP)

2- پکیج پین دو خطی دوتایی (DIPP)

3- پکیج پین (Quard QPP)

4- پکیج شبکه ای پین ها (PGA)

5- پکیج شبکه ای بال (BGA)

6- پکیج حامل تراشه بدون سرب (LCC)

آی سی BGA

آی سی های  بدون پین در موبایل استفاده می شوند که به آن BGA می گویند. برای شمردن تعداد پین ها در یک آی سی BGA، یک علامت دایره ای در گوشه ی آن قرار دارد. کافیست آی سی را در کف دست خود بگیرید و علامت را خواهید دید.

انواع آی سی بر اساس تکنولوژی

دو نوع آی سی بر این اساس وجود دارد:

1-آی سی خطی: این نوع آی سی با سیگنال آنالوگ کار می کند جایی که سیگنال خروجی بر اساس سیگنال متغیر ورودی تغییر می کند.

2- آی سی دیجیتال: این نوع آی سی روی سیگنال دیجیتال کار می کند. یک سیگنال خروجی مشخص از یک سیگنال ورودی خاص دریافت می شود. بر اساس قطعات الکترونیکی استفاده شده، آی سی های دیجیتال انواع مختلفی دارند که CMOS، DSP، DRAM، ROM و PROM نمونه هایی از آن است.

 توجه داشته باشید که اگر آی سی آسیبی ببیند و کازایی خود را از دست بدهد، قابل تعمیر است و می توان بوسیله شابلون تعویض آی سی آن را ترمیم کرد. برای مشاهده آموزش نحوه شابلون زدن آی سی موبایل اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم