برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

چگونه گوشی های آب خورده را تعمیر کنیم؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 1118
دوست داشتن0

در این راهنما قصد داریم نحوه ی برطرف کردن مشکل آب خوردگی گوشی های موبایل را بررسی کنیم. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که گوشی تان را بصورت تصادفی در آب بیندازید، زیر باران با آن کار کنید، چای یا قهوه روی آن بریزد و یا به هر نحوی آب وارد آن شود. این مشکل بسیار جدی می باشد چون معمولا گوشی ها سریعا خاموش می شوند و مجددا روشن نمی شوند یا در همان حالتی که بوده اند می مانند و شما نمی توانید با گوشی کار کنید. حتی ممکن است گوشی تان برای چند لحظه ای روشن شود ولی مجدا خاموش می شود و دیگر روشن نخواهد شد. هر چه زمان تماس آب با گوشی بیشتر باشد مانند زمانی که با لباس داخل ماشین لباسشویی شسته می شود، آسیب آن جدی تر خواهد بود.

مشکلات بوجود آمده ناشی از آب خوردگی گوشی ها

اگر گوشی موبایل تان را داخل آب بیندازید، ممکن است با یکی از شرایط زیر مواجه شوید:

1-گوشی تان روشن نخواهد شد.

2- ممکن است گوشی تان برای چند روز یا ماه خاموش باشد ولی پس از چندی مجددا روشن شود.

3- گوشی تان مجددا روشن می شود ولی کار نمی کند.

4- نمایشگر آن روشن و خاموش شود.

اگر در مورد نحوه ی برطرف کردن این مشکل اطلاعاتی ندارید بهتر است با ما همراه باشید چرا که درست کردن گوشی های آب خورده کار زیاد دشواری نیست. برخی مواقع شما می توانید گوشی تان را در منزل و بدون بردن نزد تعمیرکار درست کنید.

در ادامه مراحل گام به گام چگونگی درست کردن گوشی های آب خورده را توضیح می دهیم. این مراحل برای بیشتر برندهای موبایل مانند سامسونگ، هوآوی، اپل، لنوو، اچ تی سی، ال جی و غیره جوابگو است.

راهنمای گام به گام حل مشکل گوشی های آب خورده

1-اگر گوشی تان را داخل آب، چای، قهوه یا هر مایع دیگری انداختید و گوشی تان خود بخود خاموش شد، هیچ وقت سعی نکنید آن را روشن کنید. به خاطر داشته باشید که گوشی تان مرطوب شده است و اگر قابلیت ضد آب نداشته باشد، به احتمال 100 درصد برد اصلی آن نیز مرطوب شده و آب به آنجا نیز رسیده است. به محض اینکه گوشی تان را روشن کنید، اتصال کوتاه در برد گوشی رخ خواهد داد و گوشی تان می سوزد.

2- گوشی را خاموش کنید و درب پشت و باتری آن را بردارید.

3- گوشی را با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز کنید. این کار خیلی آسان است و تنها کافیست پیچ گوشتی های مناسب داشته باشید. پیچ ها را باز کنید و آنها را در جایی امن نگه دارید. ترتیب باز کردن پیچ ها و نوع آنها را به خاطر بسپارید چون که برای سر هم کردن گوشی به کارتان می آید.

4- اگر در تاچ و ال سی دی گوشی تان نیز آب رفته است باید آن را هم باز کنید و بردارید.

5- برد گوشی و دیگر قسمت های مرطوب را با استفاده از سشوار یا دمنده ی هوای داغ خشک کنید. هم چنین شما می توانید گوشی را در زیر نور خورشید بگذارید تا بصورت طبیعی خشک شود.

6- برد گوشی را با استفاده از بروس شستشو و محلول الکل IPA با احتیاط تمیز کنید. این کار از خوردگی و اکسیداسیون برد جلوگیری می کند.

7- گوشی را با دقت سر هم کنید.

پس از انجام این مراحل، گوشی تان باید درست شده باشد. اگر مشکل آن حل نشد، باتری آن را شارژ کنید و مجددا امتحان کنید. اگر گوشی تان هم چنان کار نمی کند آنگاه بایستی آن را نزد تعمیرکار متخصص ببرید.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد تا با چگونگی حل مشکل رفتن آب به داخل گوشی آشنا شده باشید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید می توانید آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

منبع: http://www.mobilecellphonerepairing.com/repair-fix-wet-water-damaged-mobile-phone.html

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم