برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

پری هیتر چیست؟ نحوه عمل پری هیتر برای جدا کردن طبقات آیفون X/XS/XS Max

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 2811
دوست داشتن0

3 ابزار مورد نیاز برای تعمیر مادربرد دوتایی

آیفون سری X و جدید‌ترین گوشی اپل یعنی آیفون 11 Pro Max دارای مادربرد دوتایی چسبیده به هم هستند. بنابراین دانستن تکنیک لازم برای تعمیر این مادربرد ها ضروری می باشد. در ادامه سه ابزار مورد نیاز برای انجام این کار را معرفی کرده و مراحل تعمیر این گونه مادربردها را نیز توضیح می دهیم.

مرحله 1: جداسازی مادربرد

زمان تعمیر برد اصلی گوشی های آیفون قبل از سری X، ما می توانستیم قطعات را با کمک هیتر و هویه برداشته یا لحیم کنیم. اما مادربرد گوشی های سری X به بعد آیفون دارای مادربرد دوتایی چسبیده به هم هستند که هیتر قادر نیست حرارت لازم را به PCB فضای سوم تامین کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم از پری هیتر مخصوص برای جدا کردن این نوع مادربرد استفاده کنید.

از پری هیتر برای حرارت دهی و جدا کردن مادربرد گوشی های آیفون X/XS/XS Max و مدل های جدید استفاده میشود. به کمک این دستگاه می توانید CPU و دیگر قطعات را جدا کنید. محدوده ی دمایی کار با این دستگاه نیز 100 تا 280 درجه سانتی گراد است.

نکات: هیتر و هویه سنتی نیاز به کنترل دمایی بالایی دارد. بنابراین هر گونه بی احتیاطی ممکن است باعث جدا شدن جوش لحیم های دیگر و لحیم سردی شود که نتیجه ی آن روشن نشدن مادربرد و بروز مشکلات دیگر است.

پری هیتر آیفون

مرحله 2: تشخیص و عیب یابی

حین تعمیر مادبرد دوتایی، حتما زمانی فرا می رسد که باید مادربرد را بطور کامل تست کنیم. برای این کار نیز باید دو لایه را به همدیگر لحیم کنیم. با داشتن دستگاه فیکسچر طبقات PCB می توانیم مادربرد را بدون وصل کردن مجدد دو لایه ی پایین و بالا تست کنیم.

با کمک فیکسچر شما می توانید نقص های موجود را حین عیب یابی مادربرد پیدا کنید. این دستگاه نه تنها بازدهی تعمیر را بهبود می بخشد بلکه از آسیب رسیدن به مادربرد جلوگیری می کند.فیکسچر آیفون

مرحله 3: ریبال کردن لایه ی پایین

پس از عیب یابی، بایستی دو لایه را به همدیگر لحیم کنیم. برای انجام این کار حتما شابلون سه بعدی آیفون را داشته باشید چرا که این وسیله می تواند عمل ریبال کردن لایه ها را به راحتی و مطمئن انجام دهد. با فیت شدن کامل شابلون با لایه ی پایین، عمل ریبال شدن به خوبی انجام خواهد گرفت.

شابلون طبقلا آیفون

مرحله 4: سرهم کردن مجدد مادربرد

پس از ریبال شدن لایه ی پایینی، بایستی دو لایه را به همدیگر جوش دهیم. در این مرحله باید از پری هیتر برای آیفون X/XS/XS Max همانند مرحله ی یک استفاده کنیم. با انجام این کار، تعمیر مادبرد گوشی آیفون تمام می شود.

پری هیتر آیفون xlxslxs max

اگر این مطلب را دوست داشتید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما هم چنین می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در ضمن اگر در این باره سوالی دارید می توانید با ما تماس بگیرید و یا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم