برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

نحوه عملکرد التراسونیک

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 1888
دوست داشتن0

التراسونیک Ultrasonic به معنای مافوق صوت است و اگر محدوده فرکانس شنوایی انسان را بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ هزار هرتز در نظر بگیریم، فرکانس امواج التراسونیک۴۰ هزار کیلو هرتز تا چند مگا هرتز می باشد. این نوع امواج بالاتر از محدوده شنوایی هستند و در صنعت استفاده های گسترده ای همچون بهبود خاصیت مواد، همگن سازی، شستشوی قطعات الکتریکی و دیگر مصارف مربوطه را دارند. استفاده مایع التراسونیک به عنوان تمیزکننده در صنایع الکترونیک به سال های ۱۹۵۰ بر می گردد که بعد ها بدلیل قیمت مناسب، استفاده از آنها بسیار رایج شد.

التراسونیک موبایل

نفوذ رطوبت و یا گرد و خاک در بردهای چاپی موبایل می تواند مشکلات فراوانی در کارکرد آن ها به وجود آورد که نیازمند شستشو و تمیزکاری فوری می باشد. مایع التراسونیک می تواند بهترین گزینه پیش رو باشد و دارای خاصیت کاویتاسیونی است که در ناحیه‌ای از مایع با فشار پایین تر، حباب بخار تولید می شود که به این پدیده گاز زدایی نیز گفته می شود. این پدیده با انتخاب فرکانس ۴۰ کیلوهرتز (فرکانس استاندارد) مولد های التراسونیک بوجود می آید که باعث ارتعاش در جریان مایع شده و حباب تشکیل می‌گردد که رشد و یکی شدن سریع این حباب‌ها باعث ترکیدن آنها و در تنیجه ایجاد حرارت می شود. این حباب بخار، اگر با حرارت همراه باشد، تمیزکاری کاملِ برد صورت می گیرد. معمولا دمای مایع التراسونیک باید بین ۵۰ تا ۶۵ درجه و یا بالاتر باشد چونکه کارایی بهتری در پاک کردن چربی و گرد و خاک از روی برد خواهد داشت.

از مهم ترین ویژگی التراسونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عملکرد مناسب: نفوذ کامل مایع التراسونیک به نقاط دور از دسترس باعث تمیزی کامل تمام قسمتهای برد می شود.
  • سرعت عمل: مدت زمان تمیزکاری برد گوشی درون مایع التراسونیک بستگی به مقدار و نوع آلودگی معمولا باید بین ۳ تا ۵ دقیقه می باشد.
  • ایمنی: مایع التراسونیک هیچگونه آسیب به محیط زیست وارد نمی کند ولی هنگام تمیز کاری بدلیل دمای بالا، باید از دست زدن به محلول التراسونیک خودداری کرد.

مایع التراسونیک را باید حتما با آب مقطر مخلوط کرد تا عملکرد بهتری داشته باشد. آب مقطر تغییری در ویژگی مایع التراسونیک بوجود نمی آورد. مقدار محلول مایعِ التراسونیک با آب مقطر بستگی به شرکت سازنده می تواند متفاوت باشد و معمولا ۱:۱۰ نسبت آب به مایع التراسونیک برای بردهای خیلی کثیف و نسبت ۱:۷ برای بردهای نسبتا کثیف استفاده می شود. این تناسب یعنی در ازای ۱ لیوان مایع التراسنیک باید ۷ ویا ۱۰ لیوان آب مقطر به محفظه اضافه کنیم. بستگی به مقدار شفافیت مایع را می توان چند بار نیز استفاده کرد و برای هر بار تمیز کاری نیاز به تعویض مایع نیست. بعد از ریختن هربار محلول در حوض التراسونیک کمی صبر کنید تا محلول گاز زدایی اولیه شود. انجام این کار هنگام ریختن محلول جدید باعث می شود عمل گاز زدایی سریع تر و در نتیجه تمیزکاری نیز سریع تر صورت گیرد.

برای مشاهده و خرید بهترین دستگاه التراسونیک تعمیرات موبایل از وبسایت یدک موبایل دیدن کنید.

بستگی به مدل و شرکت تولید کننده در بعضی از حوض های التراسونیک سبدهای نگهدارنده ای وجود دارد که صرفا جهت شناور ماندن قطعه در وسط محفظه است و باعث نفوذ بهتر مایع التراسونیک به قسمت های مختلف قطعه می شود. از طرفی این سبدها به دلیل بالاتر قرار گرفتن از سطح حوض، ممکن است باعث مصرف بیشتر مایع در دفعات متفاوت شود.

 

نکات ایمنی

  • بدلیل ایجاد اختلال در کارایی دستگاه التراسونیک، هنگام کار هیچ وسیله و یا ابزار تعمیرات موبایل را در قسمت پایین آن قرار ندهید.
  • به دستگاه نباید هیچگونه ضربه یا شوکی وارد شود چونکه ممکن است به مولدها ضربه وارد شود و کارایی خود را از دست بدهند.
  • دستگاه به هیچ عنوان نباید بدون مایع التراسونیک روشن و گرم شود.
  • استفاده از دستگاه باید در محیطی کاملا تمیز و بدون گرد و خاک باشد.
  • برای سرعت بخشیدن به پروسه تمیزکاری از بالا بردن درجه محلول خودداری کنید.
  • استفاده از حلال های آتش زا مانند الکل، تینر و یا بنزین برای سشتشو برد اصلا توصیه نمی شود چرا که باعث ایجاد آتش سوزی و چسبندگی بیشتر سطح برد می شود.

در آخر بعد از اتمام تمیزکاری بوسیله مایع التراسونیک توصیه می شود برای اطمینان کامل، برد را با برس شستشو و آب مقطر شستشو داده تا بطور کامل تمیز شود.

محصولات مرتبط
ناموجود
● مایع الما با غلظت بالا ● نسبت 1 به 9 حل شدن با آب مقطر ( 1 الما _ 9 آب مقطر) ● تمیز کنندگی بسیار بالا ● این مایع تمیز کننده با نسبت 1 به 9 با آب مقطر حل شده و برای تمیز کردن برد الکتریک، در دستگاه التراسونیک استفاده...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم