برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

سپراتور و دستگاه جداکننده گلس چیست؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 12947
دوست داشتن0

سپراتور تعمیرات موبایل در کارگاههای تعمیرات استفاده های زیادی دارد.سپراتورها از دو قسمت گرمایشی و پمپ مکش تشکیل شده اند.حرارت تولید شده توسط سپراتور و صفحه ی گرمایی این دستگاه که به صورت یکنواخت است برای جدا کردن درب پشت از بدنه گوشی،صفحه نمایش از شاسی ،باتری از قاب گوشی و ... به کار میرود.به صورت کلی از صفحه گرمایی سپراتور برای جدا کردن قطعات گوشی از یکدیگر بدون ریسک خرابی و شکستگی استفاده میشود.یکی از مهمترین کاربرد سپراتور،جداکردن گلس از ال سی دی میباشد که در کارگاههای تعویض گلس استفاده بسیار زیادی دارد و بدون سپراتور عملا انجام تعویض گلس ناممکن به نظر میاید.

با توجه به این مطلب میتوانیم سپراتور را یکی از مهمترین ابزار و لوازم تعمیرات موبایل معرفی کنیم که بدون این دستگاه،احتمال خرابی قطعات موبایل حین بازکردن گوشی افزایش میابد.در ادامه به بررسی دقیقتر اجزای سپراتورهای موجود در بازار و برندهای معروف میپردازیم.

همانطور که اشاره کردیم سپراتور شامل دو قسمت اصلی میباشد.قسمت اول صفحه ی گرمایش و قسمت بعد پمپ مکش یا نگهدارنده ی قطعات بر روی سپراتور است.

نگهدارنده قطعات بر روی بر روی قسمت گرمایش سپراتور بر دو نوع است:

  • گیره مکانیکی
  • پمپ مکنده

اولین سپراتورهایی که توسط شرکت های مختلف تولید میشدند دارای گیرنده میکانیکی قطعات بودند و شما میتوانستید به صورت دستی و با چرخاندن پیچ های موجود در گیره،قطعه ی مورد نظرتون را به صفحه گرمایش سپراتور فشار دهید و از جابه جایی قطعه در حین کار جلوگیری کنید.

سپراتور موبایل

پمپ مکنده ی سپراتورهای جدید به صورت پمپ بادی در بدنه سپراتور تعبیه شده است و به وسیله ی دکمه ی جداگانه که در جلوی سپراتور قرار دارد فعال میشود.میزان مکش این پمپ غیر قابل تنظیم است و در سپراتور های مختلف،میزان مکش متفاوتی دارد.

پمپ سپراتور

این پمپ مکش به وسیله ی لوله ی رابط به صفحه گرمایش متصل است و  هوا را از روزنه های موجود در صفحه،مکش میکند.در این حین شما اگر تاچ گوشی را بر روی این روزنه ها قرار دهید باعث میشود که راه مکش بسته شود و تاچ گوشی به صفحه گرمایش بچسبد و حین تعویض گلس در جای خود ثابت بماند.در این لحظه شما میتوانید با استفاده از نخ تعویض گلس،گلس معیوب را از ال سی دی جدا کنید.

سپراتور تعویض گلس

میزان قدرت پمپ مکنده در سپراتور های مختلف متفاوت است.در سپراتور های 14 اینچی جهت نگهداشتن صفحه نمایش آیپدها و تبلت از دو موتور مکنده در سپراتور استفاده شده است.ولی در سپراتور های 7 اینچی یک موتور مکنده در جعبه دستگاه به کار رفته است.

معمولا سپراتور سانشاین با پمپ مکش قویتری طراحی و تولید میشود و پمپ مکش در سپراتورهای یاکسون ضعیف تر است.

صفحه گرمایش سپراتورهای موبایل

صفحه گرمایش سپراتور مهمترین قسمت سپراتور است که توسط المنت هایی که در قسمت میانی صفحه قرار دارد گرم میشود.صفحه گرمایش سپراتور دقیقا مثل اتوی خانگی طراحی شده است.جنس صفحه گرمایش سپراتور از فلزی است که گرما را در مدت زمان بیشتری در خود نگه دارد.جنس فلز به کار برده شده در صفحه گرمایش سپراتور از آلیاژ برنج میباشد و به صورتی است که گرما را در مدت زمان بیشتری در خود نگه میدارد.

ابعاد صفحه گرمایش سپراتور ها در اندازه های 7 اینچ تا 14 اینچ طراحی میشود.و شما بسته به نیازتان سپراتور های 7 یا 14 اینچ را خریداری میکنید.سپراتورهای 14 اینچ باید دو عدد پمپ مکش داشته باشند که شما بتوانید انواع گوشی و تبلت را بر روی آنها قرار دهید.

سپراتور تعمیرات موبایل در اندازه های مختلفی تولید و روانه بازار میشوند.کوچکترین و معمولی ترین سپراتور،سپراتور های با صفحه گرمایش 7 اینچ هستند که اغلب برای جداکردن قطعات و گلس ال سی دی گوشی ها به کار میروند.

سپراتور 7 اینچی

صفحه گرمایش سپراتور ها در اندازه های دوازده اینچ و 14 اینچ نیز تولید و ارائه میشوند.و تعمیرکاران موبایل بر اساس نیاز خود میتوانند سپراتور با صفحه گرمایش مورد نظر را انتخاب کنند.از مدل های معروف سپراتور 14 اینچ میتوانیم به سپراتور سانشاین 918P اشاره کنیم.

سپراتور 14 اینچی سانشاین

جنس صفحه گرمایش سپراتور ها از فلز برنج و آلومنیوم و آلیاژهایی است که مدت زمان بیشتری گرما را در خود نگه میدارند.

میزان دمای تولید شده توسط سپراتور یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشت.حداقل دمای تولید شده در سپراتور ها 50 درجه سانتیگراد و حد اکثر دمای خروجی آنها 220 درجه سانتیگراد است که بستگی به نیاز تعمیرکار طراحی شده است.

توجه داشته باشید زمانی که از سپراتور برای انجام تعویض گلس استفاده میکنید نباید دمای صفحه گرمایش سپراتور بیشتر از 80 درجه باشد زیرا باعث خرابی و تغییر رنگ ال سی دی میشود.

نکات مهم هنگام خرید سپراتور تعمیرات موبایل

در هنگام خرید سپراتور تعمیرات موبایل باید به چندین نکته توجه داشته باشید.این موارد شامل:

  • اندازه ی صفحه ی حرارتی
  • جنس صفحه ی حرارتی
  • توان مصرفی سپراتور
  • گرم شدن صفحه حرارتی به صورت یکنواخت
  • مدت زمان گرم شدن و رسیدن به دمای مطلوب
  • مدت زمان سرد شدن صفحه گرمایشی
  • میزان دمای تولید شده
  • قدرت پمپ مکنده
  • ابعاد و وزن سپراتور

معرفی بهترین سپراتور های تعمیرات موبایل

از معروف ترین شرکت های سازنده سپراتورهای تعمیرات موبایل:
  • شرکت سانشاین SUNSHINE
  • شرکت امترینگل M-Triangle
  • یاکسون YAXUN

شرکت سانشاین تولید کننده بهترین سپراتور های موجود در بازار میباشد.سپراتور های سانشاین دارای مکش قوی و المنت و صفحه گرمایی با دوام است و طول عمر بالاتری نسبت به سایر برند ها دارد.از جمله سپراتور های پرفروش سانشاین میتوان به مدلهای زیر اشاره کرد:

  • سپراتور 7 اینچی سانشاین Sunshine S-918
  • سپراتور 7 اینچی سانشاین Sunshine S-918N
  • سپراتور 14 اینچی سانشاین Sunshine S-918P

شرکت یاکسون یکی دیگر از شرکت های تولید کننده ابزار و لوازم تعمیرات موبایل است که سابقه ی زیادی در زمینه تولید لوپ و میکروسکوپ،هیتر و هویه و منبع تغذیه و انواع سپراتور موبایل را داراست.از جمله بهترین و پرفروش ترین سپراتور های یاکسون میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سپراتور 7 اینچی یاکسون اصلی YAXUN 943
  • سپراتور 7 اینچی یاکسون اصلی YAXUN 947

سپراتور یاکسون 943 دارای صفحه نمایش 7 اینچی را میتوان یکی از پرفروشترین سپراتورهای موجود در بازار نامید. با وجود داشتن صفحه گرمایشی یکنواخت ابزاری مناسب و پرکاربرد برای کارگاههای تعمیرات موبایل به شمار میرود.

سپراتور 943

سپراتور یاکسون 947 دقیقا مشابه یاکسون 943 طراحی شده با این تفاوت که یک عدد خروجی USB و یک عدد ریمور برقی نیز همراه خود دارد و از این موارد جهت تمیز کردن چسب OCA استفاده میشود.

سپراتور یاکسون 947

شرکت دیگری که در زمینه ی تولید ابزار تخصصی تعویض گلس و تعمیر صفحه نمایش فالیت میکند شرکت امترینگل M-Triangle است و انواع سپراتور و دستگاه لمینت را تولید و روانه بازار میکند.یکی از بهترین محصولات شرکت M-Triangle را میتوان سپراتور 7 اینچی ام ترینگل M-Triangle CP-201A دانست که با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب از محبوبیت زیادی در بین تعمیرکاران موبایل برخوردار است.

سپراتور امترینگل

توصیه تیم یدک موبایل

دستگاه تنور ال سی دی موبایل یا سپراتور موبایل در طی دو یا سه سال اخیر وارد بازار تعمیرات موبایل شده است و جزئی از مهمترین و کاربردی ترین ابزار تعمیرات موبایل به شمار میرود که شما با خرید دستگاه سپراتور ال سی دی میتوانید از شکستگی تاچ و ال سی دی و یا درب پشت گوشی هایی که با چسب تاچ به بدنه متصل هستند جلوگیری کنید.

قبل از ورود سپراتور به بازار تعمیرات موبایل،تعمیرکاران با استفاده از هیتر و هویه یا سشوار صنعتی اقدام به بازکردن درب پشت یا جداکردن تاچ از شاسی گوشی میکردند که به دلیل یکنواخت نبودن حرارت،باعث شکستگی قطعات و تحمیل خسارت به تعمیرکاران موبایل میشد.

سپراتورها با داشتن خروجی گرمای یکنواخت باعث میشوند که شما هنگام بازکردن گوشی با ریسک کمتری مواجه شوید و امروزه این ابزار  جزِئی از مهمترین ابزار میز تعمیرات موبایل به شمار میرود.

محصولات مرتبط
ناموجود
مشخصات سپراتور ال سی دی و تاچ کش یاکسون 943: ●دمای صفحه گرمایشی بین 50 تا 120 درجه سانتیگراد ● توان مصرفی 200 وات ●صفحه حرارتی 7 اینچی ● دارای مکش و وکیوم ● دارای پد سیلیکونی  ● دارای صفحه نمایش دیجیتال ●جنس صفحه...
2,200,000 تومان
سپراتور و تنور ال سی دی و تاچ بردار 7 اینچی ام ترینگل M-Triangle CP-021A: ولتاژ ورودی 110 تا 220 ولت توان مصرفی: 300 وات دارای فیوز محافظ صفحه حرارتی از جنس فلز اکسید آلومنیوم ALUMINA اندازه صفحه حرارتی 7 اینچ دارای...
2,200,000 تومان
ولتاژ ورودی 110 _ 220 ولت توان مصرفی: 100W دارای صفحه نمایش دیجیتال دارای فیوز محافظ دارای پمپ مکش قوی گرمایش یکنواخت سایز صفحه گرمکن 7 اینچ قابلیت روشن کردن دما و مکش به صورت مجزا محدوده دمایی صفحه گرمایش: 0 تا 120...
ناموجود
•ولتاژ ورودی  100 ~ 240 ولت •توان مصرفی  250 وات • دارای صفحه نمایش دیجیتال • نهایت دمای صفحه گرمکن 80 درجه سانتیگراد • کنترل دمای دستی توسط کلیدهای روی صفحه •  دارای دو عدد میله تعادل آلومینیومی در کناره‌های صفحه...
ناموجود
ولتاژ ورودی 100 تا 240 ولت توان مصرفی 500 وات حداکثر خروجی دما 100 درجه سانتیگراد بعد از دمای 80 درجه، با هر یک درجه افزایش دما، صفحه کلید به نشانه اخطار یک صدای تیک میزند دارای 4 عدد المنت گرم کننده دارای دو عدد مکش...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم