برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

استفاده خمیر فلاکس تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 2922
دوست داشتن0

خمیر فلکس یکی از پرکاربرد‌ترن لوازم تعمیرات موبایل  است که در هنگام لحیم کاری، به منظور سهولت قلع پذیری قطعات و همچنین جلوگیری از آسیب دیدنِ برد استفاده می شود. همانطور که در ویژگی خمیر قلع تعمیرات موبایل اشاره کردیم، برای اتصال قطعات موبایل بر روی برد چاپی نیاز به حرارت بالایی می باشد که این امر ممکن است باعث آسیب دیدنِ برد گوشی شود. استفاد از خمیر فلکس تعمیرات موبایل حرارت را به صورت یکنواخت بر روی سطح کارِ مورد نظر پخش می کند تا از آسیب دیدن برد جلوگیری شود.

خمیر فلاکس

برای مثال یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های برد گوشی آی‌سی ها می باشند که هنگام تعویض و حرارت دادن توسط هیتر  بایستی از خمیر فلکس نیز استفاده شود تا ریسک و خطرات احتمالی به حداقل برسد. این امر همچنین باعث تثبیت و اتصال بهترِ پایه های آی‌سی بر روی برد می شود و از لحیم سردی جلوگیری می کند. در واقع خمیر فلاکس ها نوعی خنک کننده نیز به حساب می آیند و انواع مختلفی از آن ها در بازار وجود دارد.

برای مشاهده و خرید بهترین خمیر فلکس تعمیرات موبایل می تواند از سایت یدک موبایل دیدن فرمایید.

خمیر فلکس

خمیر فلکس ها را می توان به دو نوع شیمیایی و حلال تقسیم بندی کرد که وظیفه آن ها در اتصال قطعات برد محافظت از نفوذ اکسیژن در اتصال و یا همان خاصیت آنتی اکسیدان می باشد. این خاصیت در قبل و بعد از لحیم کاری باعث می شود که برد کاملا تمیز شود و هیچ اثری از قلع و مواد دیگر بر جای نماند. شرکت های سازنده بنابر نیاز بازار خمیر فلاکس ها را در انواع مختلف تولید می کنند که شامل خمیر فلکس سرنگی، خمیر فلکس کاسه ای، خمیر فلکس مایع و فلکس جامد می شود.

اگر بخواهیم ویژگی های بالا را بصورت کاربردی هنگام کار بر روی برد موبایل مشاهده کنیم، ابتدا باید برد را تمیز کرده و مقداری خمیر فلکس را جهت تمیزکاری بیشتر استفاده کنیم. همچنین این امر از نفوذ اکسیژن به اتصال جلوگیری می کند و قلع پذیری افزایش می یابد که این یعنی اتصال استحکام بیشتری دارد. وجود خمیر فلکس بعد از انجام اتصال باعث سرد شدن سریع تر خمیر قلع می شود. از دیگر ویژگی فلکس ها می توان به جذب نشدن آن ها در اتصال قطعات اشاره کرد که باعث می شود بعد از انجام اتصال خمیر به راحتی از روی برد جدا شده و آلودگی های سطحی اتصال را به راحتی پاک شود.

محصولات مرتبط
ناموجود
●حجم 10CC ● اسید خنثی ● بدون سرب و ناخالصی ● رنگ فلکس طلایی شفاف ● مناسب کار بر روی   BGA  PCB ● عملکرد سریع با ایجاد حداقل دود ● مناسب  CPU و شابلون کردن انواع آیسی ● ابعاد: ارتفاع 2.5 سانتیمتر × عرض 5.5 سانتیمتر ●...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم