برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

راهکارهای افزایش طول عمر گوشی موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 616
دوست داشتن0

طول عمر گوشی موبایل بستگی به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد که باید احتیاط های لازم را انجام داد. در ادامه لیستی ارائه می دهیم که می تواند به شما کمک کنند تا گوشی تان را بیشتر در اختیار داشته باشید. برخی از این راهکارها مربوط به باتری، شارژر و دیگرقطعات گوشی می شوند ولی رعایت آنها مسلما به شما کمک خواهند کرد.

1-تاچ و ال سی دی گوشی را با یک قاب محافظ بپوشانید. در صورت امکان از قاب های پلاستیکی یا چرمی استفاده کنید.

2- هر وقت نیاز شد باتری گوشی تان را شارژ کنید و اشتباه نکنید که صبر کنید باتری گوشی کاملا خالی شود و سپس آن را شارژ کنید. این قضیه در مورد باتری های نیکل-کادمیومی صادق بود که در گذشته استفاده می شد. در گوشی های امروزی از باتری های لیتیوم-یون و لیتیوم-پلیمری استفاده می شود. هم چنین حتما از باتری و شارژر اصلی و اورجینال استفاده کنید. حداقل سعی کنید از لوازم جانبی باکیفیت استفاده کنید چرا که اثری مستقیم بر عمر گوشی دارند. دقت داشته باشید که وسایل ناسازگار با گوشی به آن آسیب می رسانند و در دراز مدت شاهد خراب شدن گوشی خواهید بود.

3- فعال کردن شماره پین سیمکارت و تعیین رمز عبور برای گوشی باعث می شود تا امنیت آن بالاتر برود و کسی نتواند از آن استفاده کند. هم چنین در صورت مفقود شدن گوشی مطمئن خواهید شد که اطلاعات شما محفوظ هستند.

4- از آنجایی اکثر گجت های الکترونیکی بسیار ظریف هستند بایستی با احتیاط حمل شوند. اگر گوشی را بیندازید یا به چیزی برخورد کند ممکن است آسیب ببیند. حتی اگر ظاهر گوشی سالم بماند هنوز این احتمال وجود دارد که مادربرد گوشی آسیب ببیند.

5- برای تمیز کردن گوشی کافیست آن را با پارچه ای نرم پاک کنید. در صورت لزوم می توانید از شوینده ی صفحه نمایش نیز استفاده کنید ولی مراقب باشید مایع شوینده وارد گوشی نشود و به قطعات داخلی آن آسیب نرسد.

6- همیشه گوشی تان را در جایی خشک و خنک نگه دارید و آن را در مکان های با دمای زیاد نبرید. هم چنین حین بارندگی بسیار مراقب باشید تا آب وارد گوشی نشود.

7- گوشی تان را دور از دسترس کودکان قرار دهید. در برخی مواقع حتی ممکن است اطلاعات گوشی از خود آن مهم تر باشد

8- به هیچ وجه نمایشکر گوشی را محکم فشار ندهید چرا که ممکن است جای دستت تان بصورت لکه ای سیاه باقی بماند و کار با گوشی دشوار شود.

9- اگر مجبور هستید گوشی را برای تعمیرات ببرید حتما آن را به مراکز معتبر برده و یا به شخصی متخصص تحویل دهید. باز و بسته کردن گوشی بسیار حساس است و ممکن است عواقب بدی داشته باشد.

10- زمانی که گوشی را داخل جیب یا کیف تان می گذارید مراقب باشید تا در کنار اجسام نوک تیز، کلید، کارت اعتباری نباشد چرا که ممکن است صفحه نمایش آن خش بردارد.

11- گوشی را در جیب پشت شلوارتان نگذارید چرا که برای نشستن اذیت می شوید و حتی امکان دارد بر روی آن بنشینید و گوشی را خراب کنید.

12- اگر در مورد وسایل الکترونیکی اطلاعاتی ندارید به هیچ وجه اقدام به باز کردن گوشی نکنید چرا که اگر مشکلی پیش بیاید کاملا بر عهده ی خودتان خواهد بود و معمولا هزینه ی درست کردن آن زیاد می باشد.

13- به یاد داشته باشید که گوشی را به دور از دیگر دستگاه های رادیویی و مغناطیسی نگه دارید.

14- اگر اتفاقی گوشی تان خیس شد بهتر است باتری آن را سریعا بیرون آورید و هرگز اقدام به روشن کردن آن نکنید. خشک کردن قطعات داخلی مخصوصا برد گوشی بایستی اولویت اول شما باشد که این کار توسط تعمیرکار بوسیله دستگاه التراسونیک صورت می گیرد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: https://www.prizminstitute.com/blog/tips-to-prolong-the-life-of-mobile-phone/

ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم