برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

مشخصات سیم لحیم تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 4144
دوست داشتن0

لحیم کاری فرآیندی است که در آن دو یا چند ماده فلزی به وسیله سیم لحم بهم متصل می شوند. اصول این عمل بگونه ای است که درجه ذوب سیم لحیم باید پایین تر از قطعات مورد نظر باشد تا اتصال بصورت کامل صورت گیرد. همانطور که در مقاله راهنمای خرید هویه تعمیرات موبایل اشاره شد، حرارت مورد نیاز برای ذوب سیم لحیم بوسیله هویه بوجود می آید. امروزه انواع مختلفی از سیم لحیم در بازار وجود دارد که در زمینه تعمیرات موبایل معمولا به دو دسته سیم لحیم سرب دار و سیم لحیم بدون سرب(lead free)  تقسیم می شوند.

اگر قصد خرید سیم لحیم مناسب برای پروژه کاری خود دارید لطفا با ما همراه باشید تا در ادامه به جزییات انواع سیم لحیم تعمیرات موبایل بپردازیم.

سیم لحیم سرب دار

سیم لحیم

معمولا این نوع از سیم لحیم ها از ترکیب (قلع ۶۰/ سرب ۴۰) با نقطه ذوب در حدود ۱۸۰ تا ۱۹۰درجه سانتی گراد هستند و متداول ترین نوع سیم لحیم از ترکیب (قلع ۶۳/ سرب ۳۷) می باشد. قلع به عنوان نرم کننده لحیم کاری شناخته می شود که دارای نقطه ذوب پایینی هستند در حالی که از سرب برای جلوگیری از هم پاشیدگی قلع استفاده می شود. هرچه مقدار قلع در سیم لحیم بیشتر باشد، مقاومت بیشتر می شود و استحکام اتصال نیز افزایش پیدا می کند. در واقع اصلی ترین ماده تشکیل دهنده سیم لحیم قلع ها هستند که دارای نقطه ذوب پایین که این یعنی برای ذوب و اتصال نیاز به حرارت کمتری دارد. این ویژگی بر روی برد موبایل یک مزیت حساب می شود چرا که درجه حرارت بالا باعث آسیب به قطعات حساس برد موبایل می شود.

سیم لحیم بدون سرب(lead free)

سیم لحیم

سیم لحیم بدون سرب خیلی شبیه به نمونه سرب دار است و بجای سرب معمولا از فلزاتی مانند مس و نقره در آن استفاده می شود. سرب فلز ارزانی است و به وفور در طبیعت یافت می شود اما دود آن هنگام لحیم کاری سمی بوده و استشمام آن برای سلامت بدن بسیار مضر است.  بدلیل وجود سرب در سیم لحیم سرب دار و خطرات جانی و محیطی، در سال ۲۰۰۶ اتحادیه RoHS اروپا طرحی را برای حفاظت از محیط زیست تصویب کرد که استفاده سیم لحیم های دارای سرب را در صنعت بسیار محدود کرد و جای خود را به سیم لحیم بدون سرب(lead free) داد. ضخامت سیم لحیم بستگی به قطعه کار می تواند متفاوت باشد و معمولا بر اساس اینچ اندازه گیری می شود که رایج ترین آن ها بین 0.3 تا 0.6 میلی متر می باشد.

محصولات مرتبط
180,000 تومان
● درصد مواد: قلع 63 درصد / سرب 37 درصد ● میزان انبساط (باز شدن پس از ذوب) 75 درصد ● درصد کلی فلکس: 1.0 الی 3.0 درصد ● درصد فلکس در هر گرم: 0.05 درصد ● قطر سیم: 0.3 میلیمتر ● وزن با رول: 40 گرم ● وزن خالص: 29 گرم
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم