برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

کاربرد لامپ UV در تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 5301
دوست داشتن0

اشعه ماورا بنفش یا همان (UV (ultraviolet نوعی از انرژی است که توسط خورشید و برخی منابع مصنوعی مانند لیرز و لامپ ها تولید می شود. به دلیل توانایی آن ها برای ایجاد واکنش‌های شیمیایی و تحریک مواد متفاوت، اشعه UV کاربرد گسترده ای در صنعت دارد. این فناوری که ابتدا در دهه ۱۹۶۰ معرفی شد، در بسیاری از صنایع تولید را ساده تر و بهره وری را افزایش داد. از جمله صنایعی که پرتو UV کابرد گسترده ای دارد می توان به مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و الکترونیکی،  ماشین سازی و غیره اشاره کرد. از آنجایی که انرژی ماوراء بنفش تعامل بی نظیری با بسیاری از مواد مختلف دارد، امکان ایجاد محصولاتی را با ویژگی هایی که از طریق وسایل دیگر قابل دستیابی نیستند را به سادگی فراهم می کند. این امر باعث شده است که UV در اکثر زمینه های تولید و فناوری که نیاز به تغییر در مقاومت، سختی و بسیاری از خواص شیمیایی دیگر باشد استفاده شود.

اشعه UV در تعمیرات موبایل نیز استفاده گسترده ای دارد از جمله این موارد می توان به تعویض گلس و تعمیر برد گوشی اشاره کرد. این امر به گونه است که با استفاده از لامپ UV تعمیر برد، خشک شدن عایق برد سریع تر انجام می شود و اگر هم نیاز به لایه های بیشتر باشد به راحتی یک لایه یا روکش نامریی محکم را به وجود می آورد. فرآیند چسب و لامپ UV بر روی برد گوشی بهترین جایگزین روش های دیگر است چون که نیاز به مواد مصرفی کمتر و خشک شدن سریع تر فرآیند می شود. همچنین جهت تعویض گلس موبایل نیز از لامپ UV جهت خشک شدن چسب UV استفاده می شود.

عموما در تعمیرات موبایل دو مدل لامپ UV استفاده می شود که شامل لامپ UV تعویض گلس و لامپ UV تعمیر برد گوشی می باشد.

لامپ UV تعمیر برد

لامپ UV

استفاده از لامپ UV تعمیر برد علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند خشک شدن عایق روی برد، ظریب خطا را کاهش می دهد و از نفوذ هرگونه آلودگی به سطح برد نیز جلوگیری می کند.بعد از خشک شدن عایق دارای شفافیت بیشتر و براق می شود که در برابر خراش و لکه بسیار مقاوم است. اگرچه در برخی موارد ممکن است تا ده یا پانزده ثانیه هم طول بکشد ولی به صورت کلی در بیشتر موارد هنگامی که عایق برد در معرض نور UV قرار می گیرد بعد از تنها سه ثانیه سفت و محکم می شود.

لامپ UV تعویض گلس

لامپ UV

در تصویر بالا لامپ UV تعویض گلس را مشاهده می کنید که با استفاده از این لامپ به صورت محفظه ای که دارای چهار عدد لامپ UV می باشد، باعث خشک شدن چسب UV تعویض گلس شده و فرآیند تعویض گلس را آسان تر و سریع تر می کند.

 

لامپ های UV بر اساس ولتاژ و طول موج آن ها می توانند منفاوت باشند ولی اصلی ترین عامل که بر کارایی آن ها تاثیر بسزایی دارد شامل:

  • طول عمر

اگر طول عمر مفید لامپ کاهش پیدا کند، پردازش اشعه نیز تا حدودی کاهش پیدا می کند و باعث می شود فرآیند خشک شدن عایق بشدت کاهش یابد و زمان بیشتری طول بکشد.

  • فاصله کار

اگر فاصله لامپ تا سطح برد باید بسیار کم باشد که از هدر رفتن شدت نور UV جلوگیری شود و مدت زمان فرآیند نیز به حداکثر برسد.  لامپ UV حرارت قابل ملاحضه ای را تولید می کنند و برای جلوگیری از هرگونه آسیب نباید زیاد به سطح برد نزدیک شود.

دقت داشته باشید که اشعه ماورا بنفش UV بسیار خطرناک و سرطان زا است و هنگام کار با لامپ تمام نکات ایمنی را کاملا رعایت کنید تا از هرگونه آسیب به بدنتان جلوگیری شود.

 

 

محصولات مرتبط
ناموجود
نور تولید شده توسط لامپ یو وی باعث خشک شدن عایق برد میشود و شما میتوانید خرابی های برد را ترمیم کنید.همچنین با استفاده از این لامپ و عایق برد میتوانید سیم کشی های زیر آی سی و یا سیم جامپر بین دو نقطه ی مختلف بر روی...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم