برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

معرفی انواع پیچ گوشتی موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 9576
دوست داشتن0

بدون شک یکی از پرکاربردترین ابزار تعمیراتی پیچ گوشتی است که می توان گفت در اکثر مشاغل فنی حداقل از نوعی پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ استفاده می شود. بر اساس شکل و ظاهر پیچ ها، نوک پیچ گوشتی ها بگونه ای طراحی شده اند که بر روی پیچ قرار می گیرند و با چرخاندن آن ها باعث افزایش نیروی گشتاور و اتصال دو قطعه بهم می شود. اولین نمونه از پیچ گوشتی ها از جنس چوب بودند که برای پرس کردن جعبه های مواد غذایی و لباس کاربرد داشت که به مرور زمان و با استفاده از فلز کاربرد پیچ گوشتی ها گسترده تر شد. در سال های 1770 اولین نمونه های پیچ گوشتی توسط مخترع ها انگلیسی رایج شد و بعدها در سال 1798 شرکتی آمریکایی تولید پیچ گوشتی های بزرگتر مورد استفاده در صنایع ماشین سازی را تولید کرد. نیاز روزمره صنایع مختلف به پیچ گوشتی باعث رقابت بیشتری در صنعت ابزار شد و برای مثال در سال 1932 هنری فلیپس مخترع آمریکایی نوعی پیچ گوشتی طراحی کرد که امروزه به پیچ گوشتی فیلیپس معروف است و در بیشتر صنایع از جمله الکترونیک و تعمیرات موبایل کاربرد زیادی دارد.

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی تعمیرات موبایل معمولا دارای یک دسته، میله و نوک هستند. دسته پیچ گوشتی به گونه ای طراحی می شود تا راحت تر در دست گرفته شود و بدون سر خوردن گشتاور مناسبی داشته باشد. جنس دسته آن ها می تواند پلاستیک فشرده و یا فلز باشد که معمولا بهترین پیچ گوشتی های تعمیرات موبایل خاصیت آنتی استاتیک ESD free دارند.

برای مشاهده و خرید بهترین پیچ گوشتی های تعمیرات موبایل از سایت یدک موبایل دیدن کنید.

بستگی به کاربرد پیچ گوشتی، نوع فلز استفاده شده در میله می تواند متفاوت باشد و بهترین گزینه استیل سخت مانند کروم و نیکل است که باعث استحکام و دوام بیشتر پیچ گوشتی می شود. رایج ترین تقسیم بندی پیچ گوشتی ها بر اساس کارکرد نوک پیچ گوشتی است که می تواند از جنس میله باشد و برای نگه داشتن پیچ های ریز موبایل باید خاصیت آهن ربایی نیز داشته باشد.

 پیچ گوشتی تعمیرات موبایل را می توان بر اساس دسته نیز به چهار نوع تقسیم کرد که شامل

  • پیچ گوشتی تک
  •  پیچ گوشتی ست
  • پیچ گوشتی شارژی
  •  پیچ گوشتی برقی

 بستگی به شرکت سازنده، پیچ گوشتی تک که به پیچ گوشتی ساعتی نیز معروف است و پیچ گوشتی های ست بدلیل قیمت پایین تر و کاربرد بیشتر، بسیار رایج تر هستند. از طرفی همه آن ها دارای اندازه ای نسبتا کوچک تر و دسته ای بلندتر هستند که نوک آن ها می تواند ثابت یا قابل تعویض باشد. در شکل بالا می بینیم که پیچ گوشتی ساعتی معمولا دارای نوک ثابت ولی پیچ گوشتی های ست دارای دو نوع نوک ثابت و قابل تعویض هستند که کارایی هر دو یکسان بوده فقط فضا و حجم کمتری را می گیرد.

 در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع پیچ گوشتی تعمیرات موبایل بپردازیم.

پیچ گوشتی تخت (دو سو)

پیچ گوشتی دو سر معروف ترین نوع پیچ گوشتی موجود در بازار است که در صنایع دیگر نیز کاربرد فراوانی دارد. تغیر شکل پیچ  گوشی های امروزی باعث شده استفاده از پیچ گوشتی های دو سو در تعمیرات موبایل کم رنگ تر شود وبیشتر کاربردی شبیه اسپاتول داشته باشند.اندازه این نوع از پیچ گوشتی معمولا بر اساس طول کلی و پهنای نوک آن ها اندازه گیری می شود که با اندازه سر پیچ باید بخورد و بزرگتر یا کوچک تر نباشد.

 پیچ گوشتی فیلیپس (چهار سو)

همانطور که اشاره کردیم، پیچ گوشتی چهارسو برای اولین بار در سال های 1932 میلادی توسط فردی به نامهنری فیلیپس ابداع شد که در ابتدا فقط در شرکت کادیلاک مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه در کشورهای غربی هنوز پیچ گوشتی چهارسو را به عنوان فلیپس شناخته می شود. با توجه به شکاف و عمق زیاد این نوع پیچ ها، برای فناوری موبایل های امروزی کاربرد زیادی دارد. این نوع از پیچ گوشتی ها در بسیاری از کشورها به استاندارد تبدیل شده است و بسیاری از شرکت های سازنده گوشی مانند آیفون، سامسونگ و هواوی از پیچ های چهار سو در محصولات خود استفاده می کنند.

پیچ گوشتی ستاره ای

پیچ گوشتی ستاره ای که در دو نوع شش پر و پنج پر تولید می شوند و استفاده گسترده ای در پیچ های موبایل امروزی دارد. برای مثال همانطور که در شکل بالا می بینیم، پایین قاب آیفون از پیچ های ستاره ای پنج پر استفاده شده است. نوع دیگر پیچ گوشتی ستاره ای، شش پر(T(Trox نام دارد که عدد T بر روی آن ها اندازه پهنای نوک پیچ گوشتی را مشخص می کند. توجه داشته باشید که بزرگ ترین سایز مورد استفاده پیچ گوشتی ستاره ای تعمیرات موبایل، T6 که معادل 1.7 میلی متر می باشد.

پیچ گوشتی شش ضلعی

پیچ گوشتی شش ضلعی تعمیرات موبایل دارای شکل و ویژگی متفاوتی هستند و برای مثال برخی از مدل های این نوع از پیچ گوشتی برای تعویض شاسی آیفون بکار برده می شود.

پیچ گوشتی سه پر(سه سو)

پیچ گوشتی سه سو

پیچ گوشتی سه پر نیز کاربرد گسترده ای در زمینه تعمیرات موبایل دارد که برای مثال در قسمت های داخلی و برد گوشی های آیفون 7 بکار برده می شود.

نکات ایمنی

  • از استفاده پیچ گوشتی برای ضربه زدن و یا خط انداختن بر روی سطوح خودداری کنید.
  • دسته و نوک پیچ گوشتی را تمیز نگه دارید تا از چرب شدن و سر خوردن جلوگیری شود.
  • هرگز از پیچ گوشتی برای باز کردن گوشی که در دست گرفته اید، استفاده نکنید و باید آن را روی یک میز کار قرار دهید و تعمیر کنید.
  • برای جلوگیری از گم شدن و خطرات احتمالی حتما آن ها را بعد از تمیز کاری در جعبه قرار دهید.
  • در مواقع که جریان درگوشی وجود دارد از پیچ گوشتی استفاده نکنید.

 

توصیه یدک موبایل

با وجود ارزان بودن و تنوع بیشتر ست های پیچ گوشتی تعمیرات موبایل، کیفیت آن ها به نسبت پایین تر است و بیشتر برای آموزشگاه های تعمیرات موبایل و یا کسانی که کمتر استفاده ای از پیچ گوشتی دارند توصیه می شود. و اما برای کسانی که تعمیرات موبایل را به صورت حرفه ای انجام می دهند توصیه می شود برای عملکرد بهتر از پیچ گوشتی های تکی استفاده کنند.

محصولات مرتبط
ناموجود
● سایز پیچ گوشتی 5 سو 0.8 میلیمتری آیفون ● طول: 12.6 سانتیمتر ● پهنای ته پیچ‌گوشتی: 18 میلیمتر ● قطر دسته پیچ‌گوشتی: 1.1 سانتیمتر ● جنس سر پیچ‌گوشتی: آلیاژ فولاد ● میزان سختی نوک: 58-60 HRC ● دارای برش لیزری و بسیار...
160,000 تومان
پنج پر 0.8 میلیمتری مخصوص گوشی های آیفون                       ● طول: 140 میلیمتر ● پهنای ته پیچ‌گوشتی( قسمت چرخشی):  19 میلیمتر ● مقاوم و بادوام ● طبق گفته شرکت سازنده میتوان بیش از 5/000 مرتبه از این پیج‌گوشتی...
ناموجود
● سه سو 0.6 میلیمتری آیفون ● طول کلی: 12.1  سانتیمتر ● ته چرخشی سه ضلعی به طول 1.6 × 1.6 × 1.6 سانتیمتر ● قطر بدنه: 1 سانتیمتر ● رنگ بدنه: آلومینیوم ● جنس بدنه: ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم 160 ● جنس نوک: آلیاژ کروم ●...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم