برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

استفاده سیم قلع کش در تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 3715
دوست داشتن0

استفاده گسترده تکنولوژی در صنعت موبایل باعث تغییر فرم و اندازه گوشی های امروزی شده و به طور کلی پیشرفت چشمگیری داشته است. این ویژگی ها از نتایج اصلی صفحه بردهای چاپی (PCB) در گوشی های امروزی است که دارای حافظه بیشتر و قطعات کوچکتری هستند. از طرفی یکی از سختی های کار با این نوع بردها، لحیم کاری قطعات بر روی برد گوشی است که بیشتر مواقع تعمیرکار نیاز به لوپ، سیم لحیم، هویه با نوک باریک و سیم قلع کش دارد.

سیم قلع کش نوعی سیم مسی بافته شده است و در تعمیرات موبایل دو کابرد دارد که شامل:

  • جابجایی قطعات: برداشتن قطعات از روی برد نیاز به برداشت کامل قلع دارد که بوسیله سیم قلع کش به راحتی انجام می گیرد.
  • ترمیم قطعات: در بعضی مواقع ممکن است به دلایلی، لحیم کاری درست انجام نشود و پایه های قطعات برد به همدیگر متصل می شوند و پل پایه ای بوجود آید. این عامل کارایی موبایل را مختل می کند و باید بوسیله سیم قلع کش محل لحیم ترمیم شود.

سیم قلع کش

سیم قلع کش ها اندازه های متفاوتی دارند که بستگی به اندازه و مکان لحیم دارد. معمولا در تعمیرات موبایل از سیم هایی با پهنای ۲میلیمتر استفاده می شود. این نوع از سیم ها دارای ویژگی های مختلفی مانند ضد استاتیک، لیدفری هستند و نیاز به تمیزکاری بعد از کار ندارند و به صورت کلی در فرآیند قلع برداری، سیم مسیِ قلع کش، کارآمدتر و کار با آن ساده تر است. مهم ترین ویژگی این نوع سیم ها خاصیت مویینگی آن هاست که باعث افزایش بیشتر نیروی چسبندگی سطحی بین سیم قلع کش و قلع روی برد می شود.  این عمل به گونه ای است که با حرارت دادن سیم مسی قلع کش توسط نوک هویه، مویینگی و خاصیت چسبندگی آن ها افزایش پیدا می کند و قلع را که بخش عمده ای از لحیم می باشد جذب می کند. مقدار جذب این نوع از سیم ها بستگی به نوع سیم لحیم بکار رفته و مقدار قلع موجود در آن ها دارد. به طور کلی استفاده از سیم قلع کش ایمنی کار را بالا می برد و از آسیب رسیدن به قطعات توسط هویه جلوگیری می کند.

از بهترین شرکت های تولید کننده سیم قلع کش می توان به Goot, Mechanic و Yaxun اشاره کرد که برای مشاهده انواع محصولات می توانید از سایت یدک موبایل دیدن فرمایید.

 تصور کنید بعد از اتصال آی سی به برد گوشی، همانند شکل بالا پایه ها بهم متصل شده اند و نیاز به تعمیر دارد. ابتدا هویه را به مدت سه دقیقه به برق متصل می کنیم تا کاملا داغ شود.

سیم قلع کش را روی محل اتصال و نوک هویه را بر رو آن قرار می دهیم به صورتی که حرارت هویه باعث ذوب شدن قلع و چسبیدن آن به سیم شود.

با برداشتن سیم از روی پل پایه ای آی سی، قطعه همانند شکل بالا می شود و همان طور که می بینید نیازی به تمیز کاری بعد از کار نمی باشد.

در آخر توجه داشته باشید که اگر قرار است در جاهای کنج و باریک لحیم برداری کنید، بعد از هر بار استفاده سیم قلع کش باید بوسیله قیچی و سیم چین به صورت ۴۵ درجه بریده شود تا فرآیند راحت تر انجام شود.

محصولات مرتبط
180,000 تومان
مشخصات سیم قلع کش ریلایف Relife RL-3020: طول سیم 2 متر عرض سیم 3 میلیمتر قابلیت جذب بالای قلع  ساختار حلزونی شکل به منظور استفاده راحت‌تر مقاوم در برابر دمای نوک هویه (از هم نمیپاشد) دارای نوک فلزی در قسمت سری نازل...
ناموجود
مشخصات سیم قلع کش ریلایف Relife RL-1520: طول سیم 2 متر عرض سیم 1.5 میلیمتر جعبه حلزونی و استفاده آسان قابل استفاده بر روی انواع بردهای الکترونیک بافت نرم و انعطاف پذیر جذب بالای قلع مقاوم در برابر دمای نوک هویه دارای...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم