برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

راهنمای خرید هیتر و هویه تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط 9423
دوست داشتن0

 با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف،ابزار و لوازم تعمیرات موبایل هم مستثنی نبوده و همراه با موج پیشرفت تکنولوژی، مداوما در حال به روز رسانی شدن هستند. دلیل اصلی این موضوع پیشرفت تکنولوژی و رقابت بین شرکت های تولید کننده بوده که باعث تغییراتی در طراحی و تولید ابزارهای تعمیرات موبایل شده است. از طرفی استفاده از اینگونه ابزارهای تعمیراتی راحت تر و ساده تر نیز هستند که باعث بالا رفتن  کیفیت کار تعمیرکار موبایل می شوند.

 قبل از بوجود آمدن هیترها، بیشتر تعمیرات بوسیله هویه انجام می شد. اولین شرکت تولید هویه سال ۱۸۹۴ در آمریکا بوجود آمد که بعدها توسط آلمان ها توسعه و پیشرفت چشمگیری پیدا کرد. جریان الکتریکی عبوری از المنت های دستگاه هویه باعث ایجاد حرارت شده که این مقدار حرارت برای نصب و تعمیر بوردهای الکتریکی مناسب بوده. اما تعمیرکردن موبایل های نسل جدید به دلیل طراحی ظریف و حساس بودن قطعات بورد، نیاز به حرارت کم تری دارند و این مقدار حرارت فقط توسط هیتروهویه های امروزی قابل تنظیم می باشد. استفاده از هویه ها بسیار زمان بر بوده و امکان آسیب زدن به بورد موبایل را نیز افزایش می دهدولی به کمک هیترها می توان بدون آسیب رساندن به قطعات برد، آن ها را در مدت زمان کمتر تعمیر و بررسی کرد.

تقریبا  ۲۰سال از ساخت اولین هیتر می گذرد و شرکت های زیادی در این ضمینه فعالت دارند و شما می توانید بهترین محصولات هیتر و هویه کویک و یاکسون را در سایت یدک موبایل مشاهده فرمایید. در ادامه به بررسی بیشتر اجزا، و ویژگی های هیترهای تعمیرات موبایل می پردازیم.

ویژگی هیتر و هویه تعمیرات موبایل

اصول کارکرد هیتر و هویه ها کاملا شبیه به سشوار مو می باشد ولی با این تفاوت که درجه حرارت و پرتاب باد آن ها قابل تنظیم هستند که باعث کارایی بیشتر آن ها در زمینه تعمیر موبایل شده است. درجه حرارت هویه ها هنگام کار بر روی بردها معمولا بین ۲۵۰ تا 3۶۰ درجه می باشد و از این روهنگام استفاده از آن ها باید اصول ایمنی را کاملا رعایت کرد تا از هرگونه آسیب جلوگیری شود. این مقدار حرارت به وسیله چرخش ولوم و یا دکمه روی صفحه هیتر قابل تنظیم است. مصرف انرژی یا قدرت هیترهای تعمیرات موبایل معمولا بین ۶۰  تا ۹۰ وات بوده و بستگی به طراحی شرکت سازنده می تواند ۱۰۰ وات و یا بیشتر هم باشد. دسته هیتر دارای المنت هایی می باشد که هوای تولید شده را گرم و از نازل خارج می کند. بستگی به مدل هیتر و هویه، هوای مورد نیاز می تواند به دو صورت تولید شود. اول اینکه  از خود منبع هیتر هوا تولید و پمپ می شود و بعد از طریق المنت های دسته هیتر گرم و از طریق نازل خارج می شود و دیگری اینکه بر روی خود دسته هیتر موتورهای تولید باد وجود دارد و عملکردی کاملا شبیه سشوار دارند. هیتر و هویه تعمیرات موبایل به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند که هر کدام میتواند تک کاره (فقط هیتر) و یا هیتر و هویه با هم باشند.

هیتر و هویه آنالوگ

معمولا این نوع هیتر ها فاقد صفحه نمایش بوده و به صورت آنالوگ کار می کنند.

 هیتر هویه آنالوگ

کارایی این مدل هیتر و هویه ها مانند اتوهای خانگی می باشد که با چشمک زدن لامپ های کوچک آن ها، نشان می دهد که دستگاه به مقدار حرارت و جریان هوای مد نظر رسیده است.توان و یا قدرت نسبتا کم تری دارند و کار کردن با این نوع هیتر و هویه ها بسیار ساده است. قیمت هیتر و هویه های آنالوگ پایین تر از مدل های دیگر موجود در بازار می باشد.

 هیتر و هویه دیجیتال حرفه ای

این مدل هیترها دارای قدرت و توان بیشتر و هویه های آن ها بنا بر استفاده در جاهای متفاوت، قابل جدا شدن می باشد. عمر مفید این دستگاهها بیشتر از مدل های دیگر است. از جمله فناوری های استفاده شده در این نوع هیترها شامل سیستم ایمنی آنتی استاتیک ESD safe و عدم کاربرد سرب در دستگاه یا lead free اشاره کرد. المنت استفاده شده توانایی داغ و سرد شدن در مدت زمان کمتری را دارد. خروجی دما و باد این هیترها به صورت کالیبره شده و بسیار دقیق است و حین انجام کار به برد گوشی آسیبی نمی رساند. یکی از بهترین هیتر و هویه های حرفه ای موجود در بازار را می توان هیتر و هویه حرفه ای کوییک Quick 712 نام برد.

هیتر هویه حرفه ای

هیتر تک کاره

این نوع از هیترها فاقد هویه می باشند و شامل دو نوع دیجیتال و آنالوگ می باشد. اگر هیتر از نوع دیجیتال باشد خصوصیاتی همچون داشتن صفحه نمایش، خروجی دما و باد استاندارد و از فناوری های ESD و  Lead freeبهره می برند. از نمونه های معروف هیتر تک کاره دیجیتال می توان به هیتر کوییک Quick TR-1300A  و هیتر کوییک QUICK 861DW اشاره کرد.

هیتر تک کاره دیجیتال

هیترهای تک کاره آنالوگ کاملا کارایی شبیه به هیتر و هویه های آنالوگ دارند با این تفاوت که فاقد هویه و صفحه نمایش می باشند. از این مدل هیترها می توان به هیتر تک کاره یاکسون Yaxun 878 اشاره کرد.

هیتر تک گاره آنالوگ

نکات ضروری هنگام خرید هیتر و هویه تعمیرات موبایل

فرقی ندارد که شما تازه کار یا حرفه ای هستید. هنگام خرید یک هیتر خوب باید به نکات زیر توجه داشت. 

۱. توانایی کنترل حرارت هیتر و هویه

معمولا هیتر های تعمیرات موبایل دارای محدوده درجه حرارت بین  ۱۰۰ تا ۵۰۰ درجه می باشند و در بیشتر پروژه ها حداکثر درجه مورد نیاز ۳۵۰ می باشد. بیشتر هیترها قابلیت تنظیم درجه حرارت را دارند که باعث راحتی کار با آن ها می شود. توجه داشته باشید که به دلیل حساسیت برخی هیترها با نزدیک و دور کردن نازل به قطعه، درجه حرارت ممکن است حدود ۱۰ درجه کم و زیاد شود که در مواقع نیاز ما به حرارت کمتر، همین مقدار هم خیلی چشمگیر است. هیترهایی که دارای کیفیت پایین تری می باشند معمولا دارای حساسیت کمتری بوده و تنطیم درجه حرارت آن ها نیز به سختی صورت می گیرد که این باعث اختلال در کار و یا حتی آسیب به قطعه نیز می شود.

۲. مدت زمان داغ شدن المنت هیتر

یکی دیگر از معیارهای قابل توجه یک هیتر و هویه خوب، مدت زمان داغ شدن المنت های آن هاست. این ویژگی بستگی به نوع المنت استفاده شده و طراحی شرکت سازنده هیترها دارد. هرچه هیتر زودتر به درجه حرارت مورد نظر برسد و وقت کمتری صرف گرم شدن شود کار سریع تر انجام می گیرد. هیترهایی که قابلیت گرم شدن سریع تر را دارند، دارای ریکاوری بهتراند. این یعنی بعد از اتمام کار به سرعت المنت های سرد شده و هیتر خنک می شود.

۳. نازل هیتر

نازل هیتر به دلیل توانایی در تغیی جهت و مقدار باد خروجی، نقش مهمی دارند. نازل ها دارای مدل های متفاوتی بوده و  به راحتی به وسیله پیچ گوشتی قابل نصب و تعویض می باشند. نازل های باریک تر بر روی قطعات ریز و حساس استفاده می شود درحالیکه نازل های که دارایی خروجی پهن تری هستند روی قطعات بزرگتر که نیاز به حرارت بیشتری دارند استفاده می شود.  

۴. پرتاب باد هیتر

مقدار پرتاب باد بستگی به نوع فن و یا پمپ موجود در هیتر متغییر بوده و تنظیم آن ها از ویژگی های یک هیتر خوب است. بستگی به نوع طراحی شرکت های سازنده، معمولا  بیشتر هیترهایی که همراه هویه هستند دارای پرتاب باد کمتری می باشند. بعضی از هیترهای تک کاره که در اندازه های خیلی کوچک طراحی شده نیز از پرتاب باد کمتری برخوردارند. پرتاب باد حتما باید قابل تنظیم باشد که در حین کار، قطعه مورد نظر جابجایی نداشته باشد. هیترهای حرفه ای قابلیت تنظیم پرتاب باد خودکار را دارند و نیاز به تنظیم دستی آن ها حین کار نمی باشد. این ویژگی هیترهای حرفه ای باعث سرعت و تسلط بیشتر شده و قیمت آن ها نیز بالاتر است.

۵. ایمنی هیتر

وجود جریان الکتریسیته ساکن بیش از حد (معمولا  ۲۴ ولت) و اتصال کوتاه ممکن است به هیتر آسیب جدی برساند و ایمنی ما نیز به خطر بیافتد. از این رو سیستم ایمنی ESD free و PID بر روی برخی از هیترها به گونه ای طراحی شده که از هرگونه آسیب به دستگاه و برد گوشی جلوگیری کند.پس اگر ایمنی در کار برای شما اولویت دارد باید هنگام خرید هیتر و هویه موبایل هزینه بیشتری پرداخت کرده و از وجود سیستم های ایمنی مطمئن شوید.

 

محصولات مرتبط
ناموجود
توجه داشته باشید پیچ های نگهدارنده کمپرسور هوای هیتر را قبل از روشن کردن دستگاه،از زیر آن باز کنید. ● ولتاژ ورودی 220 ولت ● توان مصرفی  کلی دستگاه 330 وات ●توان مصرفی هیتر 270 وات ● محدوده دمایی هیتر 150 _450 درجه...
ناموجود
توان کلی مصرفی دستگاه 320 وات توان مصرفی هیتر 270 وات توان مصرفی هویه 50 وات محدوده دمای هیتر 150 تا 500 درجه سانتیگراد محدوده دمای هویه 200 تا 480 درجه سانتیگراد آنالوگ. فاقد صفحه نمایش دیجیتال است قابلیت تعویض دسته...
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم