برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
0

بهترین هویه برای تعمیرات موبایل

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش 5996
دوست داشتن0

قبل از پرداختن به این مقاله بهترین هویه های موجود در بازار ایران که در وبسایت یدک موبایل موجود است را معرفی میکنیم.

محصولات برند کوییک که زیر نظر شرکت معتبر سانشاین تولید میشوند میتوان یکی از بهتزین ها در زمینه تولید و طراحی و ساخت هویه حرفه ای تعمیرات موبایل به شمار آورد.این شرکت که به صورت تخصصی ابزارآلات و لوازم تعمیرات موبایل را تولید و روانه بازار میکند محبوبیت خاصی در بین تعمیرکاران موبایل دارد و علت این محبوبیت چیزی جز کیفیت بالای محصولات ساخته شده توسط شرکت سانشاین نیست.

هویه کوییک TS1200A

یکی از بهترین هویه تعمیرات موبایل طراحی شده توسط برند کوییک،هویه دیجیتال quick ts1200a میباشد که با داشتن توان مصرفی 120 وات و صفحه نمایش دیجیتال و حالت های مختلف ذخیره دما،این لقب را به خود اختصاص داده است.

مشخصات هویه دیجیتال کوییک QUICK TS1200A:

  • توان مصرفی 120 وات
  • محدوده دمایی 200-420 درجه سانتیگراد
  • حالت استندبای هنگام قرار دادن در پایه هویه
  • زمان تغییر حالت از استندبای به آماده کار 8 ثانیه
  • صفحه نمایش دیجیتال LED
  • سه حالت مجزا جهت ذخیره دمای هویه
  • فناوری lead Free
  • استاندارد Esd Safe یا خاصیت آنتی استاتیک
  • ابعاد 13.7 * 16.8 * 11.4 سانتیمتر
  • ولتاژ ورودی 220 ولت
  • وزن 2.5 کیلوگرم

هویه کوییک ts1200a 

ما از هویه برای کارهای زیادی استفاده می شود. ممکن است سرگرمی تان جمع کردن ابزارهای الکترونیکی باشد یا دوست داشته باشید تجهیزات الکترونیکی بسازید و یا بصورت حرفه ای با هویه کار کنید. هویه های مختلفی برای تعمیرات موبایل، مدار بردها و قطعات الکترونیکی وجود دارد که تنوع زیادی نیز دارند.

با در نظر گرفتن این نکته که هویه های بسیار خوب زیادی در بازار وجود دارند، پیدا کردن هویه هایی که بهترین نمره را از تعمیرکاران گرفته اند و مشتریان را راضی کرده اند امری ضروری به نظر می رسد. مسائل زیادی وجود دارند که حین خرید یک هویه بایستی در نظر بگیرید.

هویه جزء ابزارهایی است که بایستی همراه داشته باشید. اگر وسیله ی الکتریکی منزل تان خراب شد، شما می توانید با داشتن یک هویه ی خوب آن را درست کنید. بنابراین قدم اول یادگیری نحوه ی کار با این وسیله می باشد.

ترکیب درصد هویه شامل حدود 11 درصد قلع، 37 درصد سرب، 42 درصد بیسموت و 10 درصد کادمیوم است که مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارد و این ترکیبات باعث می شوند تا نقطه ی ذوب بالاتر برود. هم جنین این ترکیبات به حرارت بسیار حساس هستند که این عامل مهمی در لحیم کاری است.

از هویه برای اتصال انواع مختلف از فلزات به همدیگر و بوجود آوردن اشیای متفاوت استفاده می شد. فلزات، لباس، طلا، و دیگر اشیای مهمانی ها لحیم می شده اند. البته منظور ما از لحیم کردن این اشیاء با تعریفی که از لحیم کردن در حال حاضر داریم متفاوت است. صنعت لحیم کاری حدود حدود 4000 سال پیش از اهمیت ویژه ای برخوردار بود چرا که مردم دریافتند قلع یک فلز ایده آل برای جوش دادن اجسام است.

از آن موقع، فرایند لحیم کاری در جهان وجود داشته است و به مردم کمک کرده است تا اجسام را به هم جوش دهند و نوآوری های خوبی داشته باشند. بدون توضیح اضافه ای به بررسی بهترین هویه های موجود در بازار می کنیم.

چرا نوک هویه از جنس مس است؟

  • نوک این هویه دارای هسته ی مس است که ورق آهن به دور آن پیچیده شده است.
  • از مس برای انتقال حرارت و از پوشش آهن به منظور دوام بیشتر استفاده شده است.

مس به راحتی خورده می شود، بنابراین نوک آن از بین می رود در حالی که آهن خورده نمی شود.

انواع هویه

انواع مختلفی از هویه در بازار وجود دارند تا کارهای متفاوت لحیم کاری را انجام دهند. برخی هویه ها گرمای فوری اعمال می کنند که برای ذوب شدن سریع سیم لحیم مناسب است و از آن برای مواردی که نیاز فوری به حرارت می باشد استفاده می شود. انتخاب هویه به نیاز کاربران بستگی دارد. انواع هویه های موجود در بازار به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

هویه ی ساده

این هویه رایج ترین نوع هویه است که معمولا با توان 15 تا 35 وات کار می کنند. این میزان توان برای انجام کارهای لحیم کاری پایه در قطعات الکترونیکی کافی است. امروزه حتی ساده ترین هویه ها نیز کنترل کننده ی دما دارند تا کار با آنها راحت تر شود. این نوع هویه برای انجام کارهای روتین و ساده ی لحیم کاری مناسب است.

استیشن لحیم کاری

این دستگاه با یک منبع تغذیه، نمایشگر، مدار کنترل دما و یک سر لحیم کاری همراه است. سر لحیم کاری دارای سنسور دما در نوک آن است. هم چنین این استیشن ها با یک استند همراه هستند تا هویه را نگه دارند و زمانی که زیاد داغ شدند بر روی آنها قرار داده شوند. هم چنین یک اسفنج مرطوب برای پاک کردن نوک هویه وجود دارد. کاربران می توانند این استیشن را با دستگاه های دیگر مانند تفنگ دمنده ی هوای داغ، پمپ خلا، ابزار برداشتن قلع خلا کوپل کنند و با هم استفاده کنند.

تفنگ لحیم کاری

این دستگاه بسیار شبیه به دریل های بی سیم هستند. مهم ترین ویژگی آنها خنک شدن فوری است که باعث می شود احتمال آتش سوزی را کاهش دهد. این دستگاه بیشتر برای کارهای ساده و در منزل استفاده می شود.

پنس های لحیم کاری

این دستگاه ها با دو ترمینال الکتریکی همراه هستند و با مقاومت ها، دیودها، خازن ها، باتری ها و برخی اشیای دیگر بهتر کار می کنند. این محصول می تواند با و یا بدون یک استیشن کار کند. هم چنین نوک این دستگاه دارای سنسور حرارتی ظریفی است که کارآیی بالایی دارد.

مشعل لحیم کاری

این دستگاه با سوخت گاز کار می کند که حرارت را با شعله ی پایداری تولید می کند. از این دستگاه عموما توسط جواهرساز ها و برای ذوب فلزات استفاده می شود. البته ایمنی بالای آنها باعث شده است که افراد دیگر نیز از آنها استفاده کنند.

راهنمای خرید هویه

همان طور که دیدید انواع مختلفی از هویه ها در بازار وجود دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. اگر قصد خرید یکی از این دستگاه ها را دارید بایستی نکات خاصی را در نظر بگیرید. هر کاربر انتظارات ویژه ای از این دستگاه دارد و خرید آنها نیز به نحوه ی کار شما بستگی دارد. در ادامه برخی نکات کلیدی برای خرید این دستگاه را می آوریم.

بی سیم: دلیل خوبی وجود دارد که افراد حرفه ای دوست دارند با یک دستگاه هویه ی بی سیم کار کنند و آن پرتابل بودن دستگاه و راحتی کار است. معمولا کابل همراه دستگاه آزادی عمل را از شما سلب می کند و توصیه می کنیم اگر می توانید حتما یک دستگاه بی سیم بخرید. البته این دستگاه ها گران تر هستند ولی مسلما سرمایه گذاری بر روی آنها با ارزش است چرا که تجربه و کیفیت کار بهتری خواهید داشت. برخی از این دستگاه ها با سوخت گاز (بوتان) کار می کنند.

کنترل دما: امروزه هویه ها با کنترل دما همراه هستند که دمای نوک هویه کنترل شده بر اساس نیاز تنظیم می شود. بهتر است دستگاهی انتخاب کنید که تنظیمات کنترل دما دارد.

نوک ها: انواع نوک هویه برای انجام کارهای لحیم کاری مختلف انجام می گیرد. از آنجایی که تولید کنندگان سعی می کنند نوک هویه ها را جدا شدنی طراحی کنند، این مساله تا حدودی جای نگرانی ندارد. شما می توانید نوک های هویه ی متفاوتی بر حسب نوع کارتان بخرید و بر روی دستگاه بیندازید.

برند: برند های تولید کننده ی این دستگاه بسیار زیاد می باشند. بیشتر برندهای معروف محصولات باکیفیت و امنی را تولید می کنند. توصیه می کنیم برای خرید این دستگاه حتما برندهای معروف را بشناسید چرا که ممکن است برخی دستگاه ها کیفیت خوبی نداشته باشند و به شما آسیب برسانند.

برای خرید این دستگاه ها حتما دلیل خود را مشخص کنید. هم چنین بودجه ی خود را مشخص کنید و اقدام به خرید یک دستگاه باکیفیت و مقرون به صرفه کنید.

شما می توانید انواع هویه ها را در سایت ما خریداری کنید و از کیفیت آنها مطمئن باشید.

اگر این مطلب را دوست داشتید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما هم چنین می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در ضمن اگر در این باره سوالی دارید می توانید با ما تماس بگیرید و یا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم